Hej!
Jag vet inte om jag är ute och tassar på förbjuden mark här men jag har läst att "basreflex"-lösningen i OA5 typ II var en riktig budgetlösning och att rör skulle med fördel ha använts, så jag undrar; går det att eftermontera?
Om någon har gjort en sådan operation med framgång så får den mer än gärna berätta om sin lösning; rörlängd, diameter, tillvägagångssätt osv.
Om inte annat skulle det vara mycket intressant läsning!
MVH
Mathias
Sätta in basreflexrör i OA5 typ II
Tack för era svar!
Dock är det ej längre aktuellt då jag hittat att dessa högtalare har all bas de behöver. Gjorde en liten renovering på dem hemma hos parbring (medlem här på forumet) och delvis tack vare den, delvis hans rum i källare, kom basen fram mycket bra och balanserat, utan att bli för bumlig eller bli otydlig i kanterna. Bilder från vår renoveringssession kommer så småningom (han fixade upp sina OA5K/hemmabyggen också)
mvh/Mathias
Dock är det ej längre aktuellt då jag hittat att dessa högtalare har all bas de behöver. Gjorde en liten renovering på dem hemma hos parbring (medlem här på forumet) och delvis tack vare den, delvis hans rum i källare, kom basen fram mycket bra och balanserat, utan att bli för bumlig eller bli otydlig i kanterna. Bilder från vår renoveringssession kommer så småningom (han fixade upp sina OA5K/hemmabyggen också)
mvh/Mathias