Od-11

Ställ frågor, diskutera och prata om Carlssonhögtalare och tillbehör.
Ask questions, discuss and talk about Carlsson loudspeakers and accessories.
Post Reply
jimpeter
(1+ posts)
(1+ posts)

Od-11

Post by jimpeter »

Hej

Håller på att renovera mina OD-11 och har några frågor. Jag har möjlighet att komma över Peerless 850122 och Scanspeak 9300 (diskan) till hyfsadt pris. Och undar om någon vet vad är skillnaden är mellan Peerless 850122 och Peerless SC165. Låter det bättre med 850122:orna? Samma sak gäller diskanten kommer det att låta bättre eller sämre med Scanpeak 9300 jämfört med Peerless 62CT13? F ö v en suverän högtalare i förhålalnde till pirs och storlek.  Har någon erfarenhet av att renovera skomkanter på högtalare? Var kan man köpa lösa kanter?

Peter
dann
(50+ posts)
(50+ posts)

Post by dann »

jorå det går utmärkt o köpa lösa kanter. så länge inte upphängingen inte är nedhängd går det alldeles utmärkt att kanta om elementen.
stolt far till ebba 7år
- mina carlsson -
oa12.3 (nylack. , svarta , kopparfärg på emblem, nya dekaler, kabelterminaler monterade)

- fd carlsson -
oa11 (nylack. , vita , specialare av mig oa14 med endast en ct62 monterad , söker fler ct62 , nya uppmätta matchade b65 basar)
oa14 (svart fanér, omkantade basar, kabelterminaler monterade, sålda till underpris)
od11.3 (nylack. , svarta , kabelterminaler monterade , sålda till nära vän för struntsumma)
oa5k (jakaranda, fina hembyggen, ena högtalaren stulen, den andra gavs bort)
-distortion-
(515+ posts)
(515+ posts)

Re: Od-11

Post by -distortion- »

Jag har just kantat om mina mellanregister och det var inge svårigheter, förutom att få bort dammkåpan.
Däremot verkar det kunna vara svårt att få tag på kanter, det verkar gå i perioder.
piP frampå
OA14 där bak
Post Reply