Priser 1976 och omräknat till dagens priser
Re: Priser 1976 och omräknat till dagens priser
Det är nog vällovligt att försöka räkna ut något sorts riktpris för högtalarna, men jag undrar vad det har för betydelse i praktiken? Betalningsviljan beror på dels kassan, dels risken att det kan dröja länge innan nästa fågel kommer flygande. Jag tror att de flesta inköp, oavsett vad det gäller, är tämligen irrationella och inte följer något teoretiskt uträknat börvärde. Priset avgörs i stället av vad var och en är villig att betala för välljudet och nöjet att renovera (i alla fall för mig är det bara orenoverade högtalare som är intressanta). Ingen tvingas att köpa något, utan var och en kan avstå.
-
-distortion-
- (515+ posts)

Re: Priser 1976 och omräknat till dagens priser
Ja, och det kan vara svårt att diskutera priset, framför allt om säljaren vet hur bra och ovanliga högtalarna är. Köper man dom inte på en gång köper nån annan dom och det kan ta evigheter innan chansen dyker upp igen.lemmts @ Fri Nov 26, 2004 11:17 pm wrote: Jag tror att de flesta inköp, oavsett vad det gäller, är tämligen irrationella och inte följer något teoretiskt uträknat börvärde.
Mina 116 landade på 1500:-, det var för mej då alldeles för mycket pengar, men nästa chans har inte dykt upp än.
Har inte hittat ett par OA116 till ett pris ens i närheten av det på snart 2 år.
piP frampå
OA14 där bak
OA14 där bak