Grafpro har tidigare i tråden berättat det deprimerande att inget 6,5-tumselement egentligen är särskilt väl lämpat för OA116. Silverflute var näst sämst i simuleringen! Jag gissar dock förhoppningsfullt att det kan finnas andra parametrar som också kan ha betydelse för det upplevda ljudet, så det är intressant om någon faktiskt tycker att SF låter bättre. Det optimala vore en åttatumsbas, men då är vi inne på avancerad renovering med uppsågande av ny baffel med de följdverkningar det får för basreflexrör och delningsfilter mm.Russ wrote:Nu väntar jag med spänning på vilka baselement som är optimalt anpassade för mina OA-116,som jag för övrigt är mycket nöjd med.(SilverFlute i basen)
Förslag?
Själv får jag säga att jag är rätt nöjd med omkantade originalbasar. Märkligt nog tycker jag faktiskt att basen med vissa inspelningar är alldeles utomordentlig, både fyllig, pregnant och rapp, så att jag har svårt att föreställa mig något bättre. Medan den med andra inspelningar är allmänt såsig och frånvarande. Det gäller alltså att välja inspelning efter högtalare