När och var skall vi ha nästa Carlsson-träff?
-
12björn
- Internationalization Team

Re: När och var skall vi ha nästa Carlsson-träff?
OK! Det går bra med en träff hemma hos mig - jag har toleranta grannar och om vi börjar nå'n gång mitt på eftermiddagen hinner vi nog med en del ocks¨å.
Då kommer jag, tack vare Stefan (s.b.), ha ett par hyfsat inspelade OA12.2 (1½ eller hur det var - jag har "snikmodellen" med renoverade icke bytta basar).
Dämpningen är OK i rummet - tror inte det behövs fler mattor. Däremot behövs det nog högtalarkablar. Jag har en sub inkopplad mellan stärkaren och 12:orna, så 2x5 m högtalarkabel skulle underlätta högst betydligt.
På grund av hur jag har det kommer det inte att vara möjligt för mig förran 18 oktober, men då kan jag avsätta eftermiddagen och kvällen för att lyssna på Carlssonhögtalare. 8)
Om det låter intressant så hör av er till mig.
Björn
Då kommer jag, tack vare Stefan (s.b.), ha ett par hyfsat inspelade OA12.2 (1½ eller hur det var - jag har "snikmodellen" med renoverade icke bytta basar).
Dämpningen är OK i rummet - tror inte det behövs fler mattor. Däremot behövs det nog högtalarkablar. Jag har en sub inkopplad mellan stärkaren och 12:orna, så 2x5 m högtalarkabel skulle underlätta högst betydligt.
På grund av hur jag har det kommer det inte att vara möjligt för mig förran 18 oktober, men då kan jag avsätta eftermiddagen och kvällen för att lyssna på Carlssonhögtalare. 8)
Om det låter intressant så hör av er till mig.
Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
Låter mycket intressant! Firar gärna min födelsedag med en Carlssonträff!
Jag kan bidra med ett par OA 51.3, ett par bremenmodifierade OA 116 och ett par OA12.2, samt lite elektronik om det behövs!
mvh Peter
mvh Peter
Jag kommer gärna 18:e oktober!
- Stefan Björklund
- (1235+ posts)

Är det någon/några från Sveriges framsida som skulle kunna tänka sig att samåka upp?
/Stefan
/Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader
Spelar på Larsen och Carlsson
-
Erik Johansson
- Valued Contributor
Jag är gärna med och delar på soppapengar om det skulle vara så att jag kan åka iväg den helgen. Har dock inte tillgång till någon bil.
/Erik
/Erik
12björn wrote: Då kommer jag, tack vare Stefan (s.b.), ha ett par hyfsat inspelade OA12.2 (1½ eller hur det var - jag har "snikmodellen" med renoverade icke bytta basar).
Björn
Nej,jag har inte sålt mina OA12
bara så ni vet 8)
vh/s.b
Mina leksaker:
REGA Planar 3
Hegel Röst
2 stycken Audion Silvernight MKII/b 300B eller 2A3
Carlsson OA52.2
Carlsson OA51
Sonab OD11.senaste version
REGA Planar 3
Hegel Röst
2 stycken Audion Silvernight MKII/b 300B eller 2A3
Carlsson OA52.2
Carlsson OA51
Sonab OD11.senaste version
AVR7000,Eric m.fl.;
Jag tycker att det verkar intressant och skall kolla upp huruvida jag har tid att fara upp då och om jag får tag på den bra bilen till en sådan resa...
Men det är en del som händer ungefär då, så jag måste kolla upp det vidare innan jag ger några besked.
Alla;
Sen har även jag och AVR7000 pratat om att vi skall ha någon slags träff här i Trollhättan igen framåt hösten, men det är ju inte planlagt än utan mest löst snack och tankar, men det kommer något framöver även på västsidan, var så säkra!
/Tux
Jag tycker att det verkar intressant och skall kolla upp huruvida jag har tid att fara upp då och om jag får tag på den bra bilen till en sådan resa...
Men det är en del som händer ungefär då, så jag måste kolla upp det vidare innan jag ger några besked.
Alla;
Sen har även jag och AVR7000 pratat om att vi skall ha någon slags träff här i Trollhättan igen framåt hösten, men det är ju inte planlagt än utan mest löst snack och tankar, men det kommer något framöver även på västsidan, var så säkra!
/Tux
Redaktör Carlsson Illuminati
Moderator för Audiogrupp Väst på hififorum
Carlsson Illuminati
Resistance is futile...
Quad Cdp
Engelholm Audio Delo
Quad 909
Hypex 400 diy
Carlsson OA52.3
Carlsson OA50.3
Carlsson OA51.LE (Larsen Eriksson)
Diy OB51
Moderator för Audiogrupp Väst på hififorum
Carlsson Illuminati
Resistance is futile...
Quad Cdp
Engelholm Audio Delo
Quad 909
Hypex 400 diy
Carlsson OA52.3
Carlsson OA50.3
Carlsson OA51.LE (Larsen Eriksson)
Diy OB51
- Stefan Björklund
- (1235+ posts)

Det låter jättebra Tux...
Fixar du en juste bil och jag är ledig hänger jag på direkt!
I värsta fall skulle vi ju kunna åka i min gamla container oxå,
-men hon ganska gammal och trött...
/Stefan
Fixar du en juste bil och jag är ledig hänger jag på direkt!
I värsta fall skulle vi ju kunna åka i min gamla container oxå,
-men hon ganska gammal och trött...
/Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader