Paus vid programmerad avspelning

Om du har frågor eller vill prata om HiFi som inte är Carlsson eller Sonab, posta här. Detta inkluderar även hemmabio m.m.
If you have questions or want to talk about other HiFi, not related to Carlsson, post here.
Post Reply
teg
(20+ posts)
(20+ posts)
Posts: 24
Joined: Mon 16 May 2005, 12:27

Paus vid programmerad avspelning

Post by teg »

För en audiofil kanske det här är en struntsak, men för min del upplever jag följande ytterst irriterande:
Pink Floyds "Dark Side of the Moon" har med rätta uppnått klassikerstatus. För egen del tycker jag emellertid att låten "Money" är olidligt tråkig. Därför brukar jag programmera bort den. Den mest simpla CD-spelare klarar som regel av att göra detta utan att stoppa in en liten paus mellan de övriga låtarna, som i många fall flyter in i varandra. När det däremot gäller DVD-spelare, klarar inte ens i övrigt hyfsat kvalitativa spelare av att göra hoppet från t ex "Brain Damage" till "Eclipse" (som i den ordinarie ordningen kommer direkt efter varandra och dessutom med flytande övergång) utan att stoppa in en oerhört retfull paus på någon eller några tiondels sekunder.
Är det någon som känner till en DVD-spelare som inte har denna förhatliga egenskap? Jag behöver skaffa en ny spelare och undrar därför om ni har några tips på sådana spelare för max 3000:-. Ännu bättre är det om det dessutom går att programmera CD-skivor på den, utan att stå ut med böket att slå på TV-skärmen. Tyvärr har jag inte tillräckligt god ekonomi för att köpa både en enskild CD-spelare av god kvalitet och dessutom en bra DVD-spelare.

Mvh / Teg
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor
Posts: 1630
Joined: Thu 26 Dec 2002, 20:32
Location: Kungsängen

Re: Paus vid programmerad avspelning

Post by Martin Dellstig »

Hej!

Ingt svar alls att ge men man kanske skulle kika lite mr på de spelare som är SACD inriktade.
De kan ju vara mer gjorda med musik i åtanke.

Har tyvärr inget vassare att komma med i detta ämne.

Med vänlig hälsning

Martin
Jag vet inte, vet du?
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests