Hej,är det någon som har info om Carlsson baslådan B2-250?
Jag är en helt prylgalen typ,tänkte sälja av med lite grejer.
Jag köpte lådan helt legalt här i Norrköping genom en Kenwoodbutik som har lagt ner.
Hittar inte bruksanvisningen.
Riktigt monster är det i varje fall,aktiv,jag tror att det sitter en 14 tummare i den.
Har sökt på internet utan att få någon trärr?
Tänkte ev sälja den och en massa andra grejer,tex Audio Pro RV 70 reciever,Kenwood alla fullsizegrejer,eq,skivspelare,cd,bandare,
en hel del högtalare,tex Cervin Vega VS serien 2st,lite audio pro och smått o gott.
Vore tacksam för lite fakta om baslådan.
Mvh.Torda
Carlsson B2-250
Re: Carlsson B2-250
Låter på alla sätt som en Carlsson från tiden då det inte car en Carlsson utan bara användning av Carlsson namnet i fuling syfte. Det faktumet att den kommer från en nedlagd kenwood butik understryker nog det, var väl samma firma som importerade/sålde kenwood som bråkade om Carlssonnamnet?
Andra får gärna korrigera om jag har fel, är rätt grön på Carlsson men har hygglig koll på olika distributörer/importörer m.m. genom åren.
Andra får gärna korrigera om jag har fel, är rätt grön på Carlsson men har hygglig koll på olika distributörer/importörer m.m. genom åren.
OA12 valnöt
MP1 Valnöt (surrounder i bion)
Försöker tänka ut en center i "låg profil" som matchar klangen.......svårt, skicka pm om du vet.
Försöker tänka ut en center i "låg profil" som matchar klangen.......svårt, skicka pm om du vet.
Är det inte en baslåda som även såldes av Audio-Pro under samma namn (B2-250) ? Den har dock sannolikt inget med Stig att göra.
- Stefan Björklund
- (1235+ posts)

"Carlsson" (ej Stig alltså) B250 -> Sluten låda, 15" element och 250W förstärkare (förmodligen starkare än så....)
i stort sett samma bas såldes senare under namnet AudioPro SubZero (ett annat yttre utseende)
Mvh
Stefan
i stort sett samma bas såldes senare under namnet AudioPro SubZero (ett annat yttre utseende)
Mvh
Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader
Spelar på Larsen och Carlsson
Spelar på Larsen och Carlsson
Började fundera lite, Audio pros "gamla" grejer hade ju namn efter elementantal och volym, B2-250 stämde ju inte alls med ett elementStefan Björklund wrote:"Carlsson" (ej Stig alltså) B250 -> Sluten låda, 15" element och 250W förstärkare (förmodligen starkare än så....)
Mvh
Stefan
Subzero är ju hett eftertraktad bland hemmabiofolket, borde sälja som smör på ett sånt forum.
OA12 valnöt
-
Tords Lack & Design
- (1+ posts)

Tackar för info.Stefan Björklund wrote:"Carlsson" (ej Stig alltså) B250 -> Sluten låda, 15" element och 250W förstärkare (förmodligen starkare än så....)
Mvh
Stefan
Jag har hållt på med musik/ljud länge,spelat länge i ett band så om
det är 250 W så är det "riktiga" watt,den spelar grymt mkt,brukar ha volymen på
typ 3(det är ograderat,men låt oss säga 1-10) när jag lyssnar riktigt högt,vitrinskåpet
börjar nästan att vandra iväg.
Väldigt bra djup,men har även riktigt bra "snärt".
Tyvärr har min andra hälft i hemmet allergi mot ljud och jag är en toffel,vilket
har gjort att jag knappt har spelat något med grejerna,har faktiskt bara sett 2 filmer
på dom sista 5 åren genom stereon,men satan,jag såg Jarussic Park,kan lova att dom stampade på bra
dinosaurierna.
Men jag måste sälja av med lite tror jag,synd att det inte används.
Har Audio Pro Stage 1 sample 2st,Audio Pro A3.18,Sonab CS-101 mm mm.