Angående oa14 renovering av Eric Johansson

För er som vill modda och renovera på egen hand.
For those of you who whish to mod and renovate by yourself.
Post Reply
Tyko
(285+ posts)
(285+ posts)
Posts: 306
Joined: Wed 12 Mar 2003, 09:52

Angående oa14 renovering av Eric Johansson

Post by Tyko »

Hej Eric!
Många intressanta inlägg du har. Håller själv på med att renovera och uppgradera ett par oa14 och ett par od11:or. Undrar var du köpt o-ringspackning till oa14 för 50 kr? Undrar vidare om du möjligtvis har någon bild (eller kommer att få) på bafflarna med de nya y-monterade diskanterna på oa14. Har du behållt exakt orginalvinkeln mot baffeln på alla diskanterna. Något knep på hur du har fått fast de nya diskanterna i y-monteringen(stöd och dylikt på de "nya" platserna.

Tyko
Erik Johansson
Valued Contributor
Posts: 447
Joined: Wed 08 Jan 2003, 21:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Erik Johansson »

Hej!

Jag har ännu inte monterat nya diskanter på OA14 då jag håller med med ytfinishen just nu.

O-ringspackningen var ett uppskattat pris, men eftersom min far handlar hos en grossist där privatpersoner inte kan handla så blir det billigare. Han hade dessutom lite rabatt.

När jag ska y-montera på OA14 kommer jag att tillverka träklossar med rätt vinkel att limma diskanterna mot.

Men jag tror att jag först ska satsa på nya diskanter till mina OA116... men jag har ännu inte bestämt mig. Pengarna räcker inte till nya diskanter till både OD11, OA14 och OA116.

Sen måste jag ju ha lite $$$ kvar när jag ska bygga rörslutsteg till dessa tingestar. :)

/Erik
Erik Johansson
Valued Contributor
Posts: 447
Joined: Wed 08 Jan 2003, 21:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Erik Johansson »

Kan dock säga att jag efter att jag är klar med renoveringen av mina OA14 kommer ta ställning till en rätt kul sak, nämligen om jag ska fanéra om dem eller inte. :)

Det finns jättefin färdigskarvad fanér att köpa som heter Decoflex. Den kan ses på bilderna i denna finfina fanéringsguide: http://w1.311.telia.com/~u31119548/Fanera/fanera.htm

Då skulle jag nog vara en av mycket få människor som har ett par OA14 som ser helt 100% nya ut. :D

/Erik
Tyko
(285+ posts)
(285+ posts)
Posts: 306
Joined: Wed 12 Mar 2003, 09:52

Post by Tyko »

Kan ju vara en intressant länk att kolla upp.... Själv är jag faktiskt fullt nöjd med det goda skick som mina teakfanerade oa14 är i . Låter faktiskt fantastiskt bra redan nu med orginal diskanter och helt felaktigt audioproelement i väntan på orginalen och nya diskanter.

Tyko
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests