Ljud från både hörlurar och line out?

Öppen kategori för diskussion av i princip vad som helst, så länge den håller sig till reglerna.
Open discussion about almost anything, as long as it stays within the rules.
Post Reply
henil
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 3
Joined: Thu 02 Dec 2004, 00:00

Ljud från både hörlurar och line out?

Post by henil »

Hejsan allihop!

Min första tråd här på forumet blir tyvärr inte carlsson relaterad men med ett par oa12:or och od11:or på renoveringslistan lär det komma också...

Det jag undrar över är istället om det finns något sätt att få ljud i hörlurar och preout samtidigt. När hörlurarna ansluts bryts musiken.

Är det någon som vet om det bryts mekaniskt eller elektroniskt och om det finns något sätt att få ljud på båda ställen samtidigt?

Tack på förhand
/Henrik
12björn
Internationalization Team
Internationalization Team
Posts: 894
Joined: Tue 31 Dec 2002, 15:42
Location: Skarpnäck/Stockholm

Re: Ljud från både hörlurar och line out?

Post by 12björn »

Dom funktionerna är olika på olika stärkare/försteg. På en del kan man bara välja det ena. På min går det utmärkt att få ljud på båda ställena samtidigt :D (använder hörlursutgången för att driva ett par trådlösa högtalare så att jag kan terrorisera mina grannar även när jag sitter på balkongen och njuter av en whisky och en god cigarr!  :mrgreen: )


Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
henil
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 3
Joined: Thu 02 Dec 2004, 00:00

Re: Ljud från både hörlurar och line out?

Post by henil »

Avundsjuk! Både på att ha balkong och whiskey men främst på att ha grannar som inte blir skogstokiga om man använder stereon...

Användningen är lite speciell (gitarrförstärkare), vill koppla preout till ett mixerbord och använda lurarna för att slippa ha en monitor. De nyare modellerna klarar detta men inte denna.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests