proton d-1200

Om du har frågor eller vill prata om HiFi som inte är Carlsson eller Sonab, posta här. Detta inkluderar även hemmabio m.m.
If you have questions or want to talk about other HiFi, not related to Carlsson, post here.
Post Reply
qsecofr
(1+ posts)
(1+ posts)

proton d-1200

Post by qsecofr »

hej,

jag har chans att köpa en förstärkare med ovanstående namn, jag känner inte till något alls om denna egentligen. frågan är om någon här känner till modellen?, det enda jag vet är att den kräver för-förstärkare för att den har inga ingångar. tydligen skall det vara bra kräm i den enligt försäljaren. tacksam för svar, gärna specifikationer om någon har, jag googlade men hittade typ inget alls.

/henrik carlsson
Hifi
(40+ posts)
(40+ posts)

Post by Hifi »

Den har stora VU mätare i fronten och ett rätt intressant utgångsteg.  Jag servade upp en med pajat drivsteg så jag har schemat ligger nånstans.

Jag vet inte om den är ett så värst rekomenderat köp dock. Vad får du betala?

/ Micke
qsecofr
(1+ posts)
(1+ posts)

Re: proton d-1200

Post by qsecofr »

ok, en tusing ville han ha, inklusive ett försteg av samma märke vet dock inte beteckningen på det.

/henrik carlsson
Hifi
(40+ posts)
(40+ posts)

Post by Hifi »

Då är det rätt prisvärt jag fick ~ 2500 för mitt servade slutsteg för ett par tre år sedan.
qsecofr
(1+ posts)
(1+ posts)

Re: proton d-1200

Post by qsecofr »

ok, tack. kanske inte är helt fel då. du har ingen aning mellan tummen och pekfingret om effekten?

/henrik carlsson
Hifi
(40+ posts)
(40+ posts)

Post by Hifi »

En massa. Uttrissorna blev matade med +/- 110V om jag inte missminner mig.

Steget har även dubbla om än relativt små Rcore (ej ringkärna) transformatorer.
Post Reply