Ritning på lådan till OA50.2?

Ställ frågor, diskutera och prata om Carlssonhögtalare och tillbehör.
Ask questions, discuss and talk about Carlsson loudspeakers and accessories.
Post Reply
M_N
(15+ posts)
(15+ posts)
Posts: 17
Joined: Thu 03 Mar 2005, 22:43

Ritning på lådan till OA50.2?

Post by M_N »

Hoppas länken kommer upp rätt nu. Google hittade iaf, vad det verkar, en måttsatt ritning på lådan till OA50 på ngt finskt forum. Dock bara som suddig tumnagel och man kan inte regga sig där med IP-adress utanför landet för att ladda ner i full upplösning. Ngn som möjligen känner igen detta och har bilden i oförstört format s.a.s?
Visst fanns det tidigare här på siten div material digitaliserat från tiden när Carlsson som fabrikat var aktivt?

https://www.google.se/imgres?imgurl=htt ... egUIARDJAQ
Kjell-Anders
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 3
Joined: Sat 18 Mar 2017, 21:56

Re: Ritning på lådan till OA50.2?

Post by Kjell-Anders »

Hej!
Jag har en 3D-ritning för gratisprogrammet Sketch Up, som jag kan skicka om du ger mig din e-post. Det går att få ut måttsatta bildfiler från ritningen (om jag får lite tid på mig kan jag skicka dessa, men måste konvertera dem till JPEG). Eller så skickar jag via WeTransfer om jag får din e-post.

Jag byggde ett par i bokfanér för några år sedan, begagnade kontorsmöbler var materialet. En svår låda med många kombinerade vinklar dock, men med noggrannhet och lite snickerivana går det bra.

Om du vill slippa bygga, har jag ett par OA52:or som ska säljas till förmån för välgörande ändamål (la ut en fråga om någon känner till årsmodell på detta utförande). Fast jag gissar att du vill anta utmaningen att bygga.

Hälsningar
/Anders
M_N
(15+ posts)
(15+ posts)
Posts: 17
Joined: Thu 03 Mar 2005, 22:43

Re: Ritning på lådan till OA50.2?

Post by M_N »

Kjell-Anders wrote: Wed 08 Mar 2023, 16:45 Hej!
Jag har en 3D-ritning för gratisprogrammet Sketch Up, som jag kan skicka om du ger mig din e-post. Det går att få ut måttsatta bildfiler från ritningen (om jag får lite tid på mig kan jag skicka dessa, men måste konvertera dem till JPEG). Eller så skickar jag via WeTransfer om jag får din e-post.

Jag byggde ett par i bokfanér för några år sedan, begagnade kontorsmöbler var materialet. En svår låda med många kombinerade vinklar dock, men med noggrannhet och lite snickerivana går det bra.

Om du vill slippa bygga, har jag ett par OA52:or som ska säljas till förmån för välgörande ändamål (la ut en fråga om någon känner till årsmodell på detta utförande). Fast jag gissar att du vill anta utmaningen att bygga.

Hälsningar
/Anders
Har skickat PM till dig Anders.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests