Jag fick just de sista delarna så jag kunde koppla ihop mina OD-11, som jag köpte i förra månaden, med min nostalgistereo (bestående av en R4000-2, C500, S67 och H20-lurar).
De var renoverade och funktionstestade enligt säljaren, och jag har ingea skäl att tvivla på honom. Och den ena låter verkligen underbart, "krämig" bas och riktigt fin diskant. Problemet är den andra. Diskanten låter finfint, men även baselementet verkar bara spela diskantregister?

Ni får förlåta mig om jag inte "slänger mig med de rätta termerna", för jag är ganska ny på det här. Följande felsökningsåtgärder har jag vidtagit:
- Testat förstärkaren med andra högtalare/byta plats på högtalarna. Den "friska" högtalaren låter bra var än jag kopplar in den, och de andra funkar, med samma bas på båda.
- Kollat om några kablar sitter löst inuti OD-11. Allt var som det skulle.
- Gjort "en yttre besiktning" av baselementet. Ser inga skador eller lösa inkopplingar.
- Kontrollerat kretskortet. Alla lödningar verkar OK.
- Provat byta polaritet på DIN-anslutningen, om jag råkat koppla in den fel. Det gjorde ingen skillnad.
Jag kanske ska nämna att högtalarna kom till mig via Schenker (Traderas standardfraktsätt...) och att lådan blivit ganska misshandlad (de kom en vecka sent, och det såg ut som om någon försökt öppna paketet och stjäla innehållet). Säljaren hade dock tack och lov packat dem mycket väl. Men kanske något ändå har pajat i frakten...