Delningsfilter OA12 Hifikit

För er som vill modda och renovera på egen hand.
For those of you who whish to mod and renovate by yourself.
Österlenaren
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 8
Joined: Tue 04 Jul 2017, 20:44

Delningsfilter OA12 Hifikit

Post by Österlenaren »

Jag letar men hittar inte bilder på färdigkopplade filter till OA12 från Hifikit.
Jag postar därför mina här och skulle vilja ha en bekräftelse från någon att det är rätt gjort. Man får inte så mycket när det gäller ritningar när man beställer därifrån (vilket de talade om när jag beställde). Det gäller den senaste uppgraderingen med de nya kretskorten för uppgradering med OBI-T22oa och Carlsson B65oa-IV. Jag är nybörjare som har gjort mitt första delningsfilter och skulle verkligen uppskatta ett omdöme. Jag undrar också om jag hade kopplat nåt fel ... och kopplat in dom ... vad hade kunnat hända?
51214385_366504090624145_4757996046460649472_n.jpg
Attachments
51407538_2298932210347565_2574807029658943488_n.jpg
User avatar
STDI!
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 567
Joined: Tue 21 Jul 2009, 22:09

Re: Delningsfilter OA12 Hifikit

Post by STDI! »

Jag kan tyvärr inte med dessa bilder se om det är rätt.

Såvida du inte kortslutit något så kan knappast något gå illa, men det kan låta illa.

Med tanke på ditt namn så antar jag att du bor på Österlen. Har du någon gång vägarna till NV Skåne så kan jag titta på dina högtalare och förhoppningsvis kolla om allt är rätt.

Lycka till.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2
Österlenaren
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 8
Joined: Tue 04 Jul 2017, 20:44

Re: Delningsfilter OA12 Hifikit

Post by Österlenaren »

Tack för svar.
Kan man inte utifrån den sista bilden se om det är rätt kopplat där diskanterna går in. Där är ett + och ett - längst ut på kanterna. Sen är de innersta sammankopplade med varandra. Röd kommer från + på diskanterna och svart från -

Egentligen det enda som jag inte är säker på är rätt.
User avatar
STDI!
(515+ posts)