Efter att ha läst om dessa fantastiska högtalare i flera år så kom äntligen chansen på Blocket förra veckan, så slog jag till på ett par vita OA5 II som fanns i närområdet.
Verkar vara ett par välskötta originalhögtalare (förra ägaren ursäktade att han fått med orginalkartongerna men att de kastats).
Då det inte är helt optimalt att komma hem med två högtalare dagen före julafton och samtidigt försöka undvika en "Lars Noren Jul" så var min första replik när hon kom hem (innan hon sett dem).
"Vi kan ha dem på övervåningen först!"
Sagt och gjort, högtalarna är provisoriskt installerade med en tämligen kass Dantax CD/Receiver men även i detta läge så slås jag av det fantastiskt öppna, luftiga och inbjudande ljudet. Även min bättre hälft blev förälskad och nu spelas Michael Bublés julskiva på repeat från övervåningen.
Kommer givetvis att ta hand om dessa på bästa sätt, frågan är bara om det är renovering eller uppgradering som gäller?
Efter det första lyssingsintrycket så känner jag att att bevara dessa som original kanske vore bäst, och kanske kolla efter ett par OA12 att koppla till TVn därnere.
(Bifogar några bilder från den provisoriska uppställning.
Mina första Carlsson Sonab OA 5 !!
Re: Mina första Carlsson Sonab OA 5 !!
Hej inser min digitala inkompetens då jag inte kan bifoga filer hjälp mottas gärna.
Re: Mina första Carlsson Sonab OA 5 !!
Att hitta ett par OA 12 till ett vettigt pris är tämligen svårt. Dessutom låter dom ganska annorlunda en ett par OA 5 typ II. Låter också bättre (tycker jag) än OA 5 II.