Hallo DuST
Nu skall mina 2212 under skalpellen. Du har fört en bra dialog med sakunskapen här i forumet, och jag har bara slickat i mig så jag är bra påläst nu.
Själv kommer jag även att byta terminaler till pläterade bananer samt det inre kablaget till kraftigare.
Jag kommer att plåta om Du är intresserad. 8 st. Peerless 6,5tummare vid mina fötter under skrivbordet samt spolar på väg från Tyskland.
Än en gång tack för att Du fört frågan om Ditt projekt här i forumet.
Renovering OA 2212
-
Perbrennare
- (30+ posts)

Re: Renovering OA 2212
Perbrennare : Tack , och lycka till..
Skulle du få några problem är det bara att ringa mej på 0704123128 om du behöver någon hjälp.
Ska renovera vidare på mina 2212:or framöver.. Nya kontaakter , internkablage och inte minst filter-uppgraderingar och antagligen diskantbyte när jag får råd.. Men först ska jag gå igenom mina mindre-70 talare först , känns som mina OD11:or skulle gilla att få nya diskanten monterad..
Skulle du få några problem är det bara att ringa mej på 0704123128 om du behöver någon hjälp.
Ska renovera vidare på mina 2212:or framöver.. Nya kontaakter , internkablage och inte minst filter-uppgraderingar och antagligen diskantbyte när jag får råd.. Men först ska jag gå igenom mina mindre-70 talare först , känns som mina OD11:or skulle gilla att få nya diskanten monterad..
OA 2212 , teak
OA 14 , vita
OD 11 , teak
OA 14 , vita
OD 11 , teak