Hur förvaltar SSC, S.Carlssons’s arv?

Ställ frågor, diskutera och prata om Carlssonhögtalare och tillbehör.
Ask questions, discuss and talk about Carlsson loudspeakers and accessories.
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)

Re: Hur förvaltar SSC, S.Carlssons’s arv?

Post by Stefan Björklund »

Per du skrev att:

"Jag har absolut inte ändrat något annat än just detta Pantzars namn och nyhetsbrevsnumreringen. Men det var tillräckligt dumt gjort bara det."

och jag frågade då vem som ändrat David till Lars
CarlssonPlanet Moderator Team Leader

Spelar på Larsen och Carlsson
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)

jonathan....

hur kommer det sig då att det inte automatgenererades någon ändringsinformation när Per ändrade i mitt inlägg???

Jonathan
Webmaster
Webmaster

Post by Jonathan »

Stefan Björklund wrote:Per du skrev att:

Jag har absolut inte ändrat något annat än just detta Pantzars namn och nyhetsbrevsnumreringen. Men det var tillräckligt dumt gjort bara det.

och jag frågade då vem som ändrat David till Lars
Och det har han redan svarat på! Och jag har svarat på varför det inte syns i inlägget! Läs allt som skrivs. :)
Vem har då ändrat "David Carlsson" till "Lars Carlsson" i ditt, det andra inlägget på föregående sida...

Självklart är det jag själv som ändrat mitt eget inlägg! Jag använde ju i hastigheten fel förnamn på Pantzars herr Carlsson. Menar du seriöst att jag inte får ändra felaktigheter i mina egna inlägg?
onathan....

hur kommer det sig då att det inte automatgenererades någon ändringsinformation när Per ändrade i mitt inlägg???
Men läser du vad jag skriver eller? >.< Jag förklarade ju just varför. Jag ändrade i ditt inlägg, såg du inte det? Blev detnågon autoinformation? NEJ!! Det blir inte det när vi gör det. Pröva själv.
Jonathan - Webmaster
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
nagref
(330+ posts)
(330+ posts)

Post by nagref »

Per Gulbrandsen wrote:Nagref! Jag klickade på tråden, men det är ju mängder av dokument på sidan som öppnas! Vad syftar du på?
Om man som vanlig användare ska ladda ner något så kommer man till en sida med ett Licence agreement som man måste godkänna. Där står den text jag citerade ovan. Den finns dessutom med i vissa zip-filer som ett textdokument.
Delägare i Acoustic Illusion AB. Assisterar Holographic Audio samt Larsen hifi
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)

Jonathan....

Jag har testat och det syns inte när jag ändrar heller...

Detta är något du borde försöka fixa, vanligt "forum folkvett", alltså att man inte obemärkt i efterhand kan frisera sina inlägg bör absolut gälla även moderatorer etc. detta om inte annat för att behålla full trovärdighet för det som skrivs i olika sammnhang i forumet....

Jonathan
Webmaster
Webmaster

Post by Jonathan »

Stefan Björklund wrote:Jonathan....

Jag har testat och det syns inte när jag ändrar heller...

Detta är något du borde försöka fixa, vanligt "forum folkvett", alltså att man inte obemärkt i efterhand kan frisera sina inlägg bör absolut gälla även moderatorer etc. detta om inte annat för att behålla full trovärdighet för det som skrivs i olika sammnhang i forumet....
Jo, det kan tyckas, men detta är som bekant ingen demokrati, vi är inte folkvalda. Jag skulle aldrig ha någon jag inte litade på i en position där de kunde frisera inlägg osv. Och angående om jag eller Per gör det så får väl folk tro det då. Eftersom vi ändå kan gå in direkt i databasen och ändra helt utan att det syns om vi nu verkligen skulle ha lust med det, oavsett vad forumet gör. Eller om vi vill vara riktigt jävliga, ändra i inloggingskoden så att den mailar oss era lösenord varje gång någon loggar in. Eller lägga in virus i filerna som finns på nerladdningssektionen. Eller sälja alla era e-postadresser dyrt till något spamföretag. Och så vidare, och så vidare. Finns massa roligt man kan göra. Frågan är bara varför.

Men det kan tänkas att jag installerar någon mod på sikt som förändrar detta beteende. Men inte förrän denna version släpps slutgiltigt, blir bara rörigt om jag går in och ändrar och sen måste uppdatera. Gör allt sådant sen.
Jonathan - Webmaster
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)

Jonathan Gulbrandsen wrote: Jo, det kan tyckas, men detta är som bekant ingen demokrati, vi är inte folkvalda.
Dvs att det är att jämställa med en diktatur vilket väl är demokratins motsats...

Inget vidare argument då jag för forummedlemmarnas räkning efterfrågar en garant för att saker och ting går "fair" till :?: :roll:

Jonathan
Webmaster
Webmaster

Post by Jonathan »

Stefan Björklund wrote:
Jonathan Gulbrandsen wrote: Jo, det kan tyckas, men detta är som bekant ingen demokrati, vi är inte folkvalda.
Dvs att det är att jämställa med en diktatur vilket väl är demokratins motsats...
Det stämmer bra det. Tiotusentals forum där ute använder exakt denna version, jag ser verkligen inte problemet.

Du läste inte hela mitt inlägg igen eller? För även om jag förändrar beteendet med någon form av mod/hack, så är det ju ändå ingen garant till att vi beter oss rätt. Som sagt. Vi kan ändra i databasen direkt utan att det syns ändå. Eller sprida virus. Osv.

Image
Jonathan - Webmaster
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)

Må så vara men i mitt senaste inlägg ifrågasatte jag din argumentation och inte hur forumprogramvaran fungerar...

Mvh

Stefan

teg
(20+ posts)
(20+ posts)

Post by teg »

nagref wrote:
Per Gulbrandsen wrote:Nagref! Jag klickade på tråden, men det är ju mängder av dokument på sidan som öppnas! Vad syftar du på?
Om man som vanlig användare ska ladda ner något så kommer man till en sida med ett Licence agreement som man måste godkänna. Där står den text jag citerade ovan. Den finns dessutom med i vissa zip-filer som ett textdokument.
Texten citerades i nyhetsbrevstråden, inte i den här tråden. Kanske därav förvirringen?
Locked