Hur förvaltar SSC, S.Carlssons’s arv?

Ställ frågor, diskutera och prata om Carlssonhögtalare och tillbehör.
Ask questions, discuss and talk about Carlsson loudspeakers and accessories.
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)

Re: Hur förvaltar SSC, S.Carlssons’s arv?

Post by Stefan Björklund »

Nu du Per Gulbrarndsen är mitt tålamod snart slut!

Du har gått in i mitt inlägg överst på förra sidan i denna tråd och ändrat både text i den citerade texten och mitt eget svar på den citerade texten.

Du har bytt Panzer mot Pantzar både i "din" citerade text och i min text.

Tyvärr för dig själv glömde du att ändra min orginaltext med "panzer" då du själv citerade densamma med det nya friserade "Pantzer"

DETTA har du lyckats göra i foumprogramvaran så att det inte ens står "ändrad xxxxxx av xxxxx " etc.
Mitt namn står ensamt kvar därunder och jag är naturligtvis ansvarig för vad som publiceras under min signatur...

DET du har ändrat på må vara en skitsak men att det i alla fall är frågan om URKUNDSFÖRFALSKNING! råder inga tvivel om...
Urkundsförfalskning är straffbart!

"Jag står självklart för vad jag skriver - vartenda ord " skriver du och du skall vara journalist... :shock: :shock: :shock:

Herregud!
Detta inverkar mycket mycket kraftigt på trovärdigheten på hela Carlssonplanets forum, om du utan att det syns kan gå in och ändra på andra personers inlägg!

Du lyckades för övrigt "spårlöst" ändra mitt inlägg om nyhetsbrevet... från 10 till 64 utan att det framgår i inlägget att något är ändrat...

Bedrövade hälsningar

Stefan Björklund
CarlssonPlanet Moderator Team Leader

Spelar på Larsen och Carlsson
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)

Jag har för övrigt forumets ändringslogg sparad om du skulle få för dig att debattera sanningshalten i föregående inlägg...

Stefan

Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)

Se längs ner i denna tråd hur en korrekt utförd ändring av ett inlägg skall hanteras och se ut...

http://www.carlssonplanet.com/forum/vie ... f=1&t=3836

Stefan

Per Gulbrandsen
Chief Editor
Chief Editor

Post by Per Gulbrandsen »

I vissa lägen blir det fel hur man än gör. Jag fick skäll av SSC för att jag stavat Pantzars namn fel i mina inlägg och valde då att rätta den gamla Panzer-stavningen i alla mina inlägg, även i dina citat av mina inlägg osv.

Nu inser jag förstås att det var lagom smart, klart du blir upprörd. Istället borde jag ha gjort ett vanligt inlägg i tråden om att jag stavat fel och så hade saken varit ur världen.

Detsamma gäller nyhetsbrevsnumreringen där du döpte nummer 64 till 10 vilket jag självsvådligt ändrade. Även om din numrering var fel så ber jag härmed om ursäkt även för detta!

Jag är inte alls lika van vid forumanvändning som du och många av er andra är, jag bara erbjuder möjligheten att diskutera i CarlssonPlanets forum. Hoppas du - och användarna - kan godta min helhjärtade ursäkt för min vimsiga, oövertänkta och oproffsiga rättelseiver i denna tråd...

Jag har absolut inte ändrat något annat än just detta Pantzars namn och nyhetsbrevsnumreringen. Men det var tillräckligt dumt gjort bara det...
Per Gulbrandsen
Founder & Chief Editor
http://www.carlssonplanet.com
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)

Vem har då ändrat "David Carlsson" till "Lars Carlsson" i ditt, det andra inlägget på föregående sida...

Din ursäkt tar jag för övrigt under övervägande under tiden tills du berättar varför forum-mjukvaran inte automatiskt registrerar just dina ändringar när den t o m registrerar Webmaster Jonathans...

Mvh

Stefan

Kolla Stefan - Jonathan ändrar i ditt inlägg utan att det syns! =) / Jonathan

Per Gulbrandsen
Chief Editor
Chief Editor

Jag tror nog att DN skulle bli rätt putta om de fick reda på att ni hävdar att ni har rättigheterna till deras artiklar. Sonab finns inte mer så det är väl knappast troligt att någon skull opponera sig. Däremot borde SSC ha rättigheterna till Stigs artiklar och inte Carlssonplanet.
Ursäkta Nagref, men nu hänger inte jag med längre. Dagens Nyheter, var har DOM med CP att göra?
Och var i helskotta skulle CP ha påstått att VI ägde rättigheterna till Stigs artriklar????
Vad menar du?

Och Stefan, när du skriver:
Vem har då ändrat "David Carlsson" till "Lars Carlsson" i ditt, det andra inlägget på föregående sida...
Självklart är det jag själv som ändrat mitt eget inlägg! Jag använde ju i hastigheten fel förnamn på Pantzars herr Carlsson. Menar du seriöst att jag inte får ändra felaktigheter i mina egna inlägg?

Menar du i så fall att vi ska ta bort möjligheten att ändra egna inlägg? Är det i så fall allas mening?
Jag blir alltmer konfunderad...
Per Gulbrandsen
Founder & Chief Editor
Jonathan
Webmaster
Webmaster

Post by Jonathan »

Känns som jag behöver gå in här nu...

Till att börja med vill jag kort säga att jag tycker det var fel av Per att rätta i andra inlägg, det ska man helst aldrig göra, men om man måste det så ska man alltid lämna kommentarer om vad, vem och när man gjort något, det för att trådloggarna endast syns för oss moderatorer och administratörer.

Men att hans handlingar inte syns i trådloggarna stämmer ju inte? Syns alldeles tydligt. Se nedan. Stefan, vi kan höras av via MSN/PM eller så, det är ju bara att klicka på Moderatorpanel => Moderationslogg och sen scrolla ner en bit.

Dock ändrar man som administratör i inlägg utan att det visas "senast redigerad av" osv (om man inte själv väljer det genom att skriva i "redigeringsanlednings"-rutan som är lätt att missa om man inte är datorvan). Detta är forumprogramvaran själv som bestämmer, inget jag/vi ställt in. Hänvisar till phpBBs manual för mer information: http://www.phpbb.com/support/documentation/3.0/
Se mitt exempel på ditt inlägg ovan! Jag tror till och med du själv kan göra det Stefan, pröva att redigera någon annans inlägg utan att skriva något i "Skäl för ändring av detta inlägg"-rutan, så får du se. Dock loggas detta i moderationsloggen, som du också kan se för dig själv.

Som syns nedan på bilderna har du också tagit bort en del inlägg i tråden - hoppas det var dina egna! ;)
Attachments
dump2.jpg
dump.jpg
Jonathan - Webmaster
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
nagref
(330+ posts)
(330+ posts)

Post by nagref »

Per Gulbrandsen wrote:
Jag tror nog att DN skulle bli rätt putta om de fick reda på att ni hävdar att ni har rättigheterna till deras artiklar. Sonab finns inte mer så det är väl knappast troligt att någon skull opponera sig. Däremot borde SSC ha rättigheterna till Stigs artiklar och inte Carlssonplanet.
Ursäkta Nagref, men nu hänger inte jag med längre. Dagens Nyheter, var har DOM med CP att göra?
Och var i helskotta skulle CP ha påstått att VI ägde rättigheterna till Stigs artriklar????
Vad menar du?

Testat att ladda ner något härifrån någon gång?
http://www.carlssonplanet.com/downloads ... egory&id=3
Delägare i Acoustic Illusion AB. Assisterar Holographic Audio samt Larsen hifi
Per Gulbrandsen
Chief Editor
Chief Editor

Nagref! Jag klickade på tråden, men det är ju mängder av dokument på sidan som öppnas! Vad syftar du på?
Per Gulbrandsen
Founder & Chief Editor
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)

Jonathan...

De inlägg som jag raderat enligt moderatorlog är mina egna och det var efter att debatten spårat ur fullständigt mellan mig och Per.
Jag ringde upp Per och vi kom överens om att ta bort dem då de var osakliga och dumma...

Jag vet att det står i moderator loggen men jag sparade den då jag vid tillfället inte hade klart för mig vad Pers intensioner var, han har nu bett om ursäkt och jag får tro på att det var gjort i oförstånd.

Mvh

Stefan

Locked