Har det inte spårat ur en aning?

Här sparas riktigt gamla och inaktuella inlägg som endast bevaras ur "historiesyfte". Observera att inlägg i denna kategori inte dyker upp i sökfunktionen.
Here we archive really old posts - they are only stored for historical purposes. Please note that posts in this category will not show up while searching.
Bill50x
(150+ posts)
(150+ posts)

Re: Har det inte spårat ur en aning?

Post by Bill50x »

Tung diskussion. Jag har full förståelse för att man (Jonathan, var det så?) försöker få lite täckning för kostnaderna för att driva sajten. Och jag tror inte Stig tycker vare sig bra eller illa om man säljer muggar/t-shirts med hans namn. Kan man sälja en t-shirt med Iron Maiden eller Mozart på ska det väl funka med Stig Carlsson? Om man sedan inte gillar prylarna är det väl bara låta bli att köpa, eller?
Däremot så präglas sajten av en vänskaplig anda att vilja hjälpa varandra, och det är bra! Skulle denna välvilja bytas ut mot en kommersialisering, då är det illa. Att man inte har lust att lägga ner timmar av renovering utan ersättning är inget att orda om, det är helt jyst. Men om man inte vill hjälpa till med information om renoveringstips etc utan hellre vill styra det till att man tar jobben mot betalning - då har det gått för långt. Men än så länge har jag inte sett några sådana tendenser här, CarlssonPlanet är ett jyst ställe!
Men idén om att "butiken" skulle sälja småprylar som behövs vid renovering/förbättringar etc är ju alldeles lysande! Varför ska hundra människor ut och leta ett speciellt lim om någon redan sitter på det? Dela med er, det är värt några spänn, eller hur?
Post Reply