Tack Lars för att jag fick köpa de "oriktiga" elementen till mina OA12, hämtade ut dem idag och de åkte i direkt!tjus wrote:Hej...
Jag tog ett tag i kassan och införskaffade ett par splitter nya basar som jag nu håller på och spelar in. Det är svårt att avgöra huruvida dessa låter markant bättre, man måste nästan köra någon form av a-b test för att avgöra. Nåväl, nu har jag i alla fall ett par fullgoda OA 14 med OK element i, nya filte kondingar och nytt kablage. Dessutom så har jag ju ett par element utifall att jag snubblar över något renoverings objekt.
Hälsningar Lars
Klart bättre mellanregister men jag tror jag kan skönja den mindre slaglängden i basen, låter lite som ett icke inspelat element, men de låter 100% upp mot de v.1 som satt i!
Undrar nästan om de är ordentligt inspelade, skall undersöka mer när jag har huset för mig själv och kan plåga dem utan att familjen får lida
När ekonomin tillåter tänkte jag investera i ett par B65II men till dess så fungerar dessa utmärkt, kommer säkert att labba med filtren iom renovering som stundar så jag kan säkert ge besked om det kanske går att skruva på filtren för ett bättre "bett" i basen med dessa element.
Nilsen