Oj!
Lyssningsintryck OA5-mmx
Re: Lyssningsintryck OA5-mmx
@Boxerfred
Oj!
ja sådana ingrepp är jag inte kapabel till att utföra! Men väldigt intressant för det kanske är en analogi för vad som skulle behövts i F87?
Oj!
Härlig improvisationsförmåga ! Det finns lösningar i köksskåpet. Men man är väl för feg för att prova.
Känns ändå lite patetiskt att det ska vara tre bitar mattejp som får en 10k högtalare att låta bra.
Känns ändå lite patetiskt att det ska vara tre bitar mattejp som får en 10k högtalare att låta bra.
Haha... riktigt underhållande.
Ja gränserna sätter man ju bara alldeles själv.
Ja gränserna sätter man ju bara alldeles själv.
Den som vet mest, tror minst.
"Ickeförstörande provning" kan ju alltid göras. Det är bara lite svårt att inte gå för långt när man är uti exprimenterandet. Mattejp är lite på gränsen. Den går att få bort utan skador på membranet, det gäller bara att dra långsamt och länge, samtidigt som man stödjer membranet med andra handens fingertoppar . En bit på 5x2.5 cm tog mej kanske 3-4 min att få loss.
Spidern: den är impregnerad med nåt som gör att mattejpsklistret bara får ett måttligt fäste i ytan. Det passar bra om man vill dämpa resonanser i spider-
konstruktionen. Här är det lätt att få väck tejpen, men desto pillrigare att få den på plats.
vh bf/pb
ps. Var finns nån instruktion på hur man petar in bilder/kurvor i sina inlägg. Vore skoj att få visa upp resultaten av mödorna. ds.
Spidern: den är impregnerad med nåt som gör att mattejpsklistret bara får ett måttligt fäste i ytan. Det passar bra om man vill dämpa resonanser i spider-
konstruktionen. Här är det lätt att få väck tejpen, men desto pillrigare att få den på plats.
vh bf/pb
ps. Var finns nån instruktion på hur man petar in bilder/kurvor i sina inlägg. Vore skoj att få visa upp resultaten av mödorna. ds.
Bilderna ska vara länkar. Du kopierar själva bildens filsträng och placerar den mellan [img]X[/img].boxerfred wrote: ps. Var finns nån instruktion på hur man petar in bilder/kurvor i sina inlägg. Vore skoj att få visa upp resultaten av mödorna. ds.
Sen vet jag inte om det finns möjlighet för ftp-överföring till eget konto på CP?
Den som vet mest, tror minst.
boxerfred wrote:"Ickeförstörande provning" kan ju alltid göras. Det är bara lite svårt att inte gå för långt när man är uti exprimenterandet. Mattejp är lite på gränsen. Den går att få bort utan skador på membranet, det gäller bara att dra långsamt och länge, samtidigt som man stödjer membranet med andra handens fingertoppar . En bit på 5x2.5 cm tog mej kanske 3-4 min att få loss.
vh bf/pb
Nedanför text rutan finns det en knapp som heter "ladda upp en bilaga" följ sedan instruktionen där.
OK, bra, tackar! Har varit borta en stund i mitt "mätrum". Ska försöka ordna lite kurvvisning nu... jobbar på det...
Hmm....olika extensions are not allowed.....
nej nu har jag ägnat flera timmar åt detta här idag utan att komma på det, tar paus innan jag blir galen........på återseende!
vh bf/pb
nej nu har jag ägnat flera timmar åt detta här idag utan att komma på det, tar paus innan jag blir galen........på återseende!
vh bf/pb
Kämpa på
Spara som jpeg, det funkar.