nagref wrote:Schmutz; Vi kommer mäta på PappaBas högtalare så att du kan få alla filer du vill. Kanske i början på nästa vecka?
Det skall bli intressant
nagref wrote:Schmutz; Vi kommer mäta på PappaBas högtalare så att du kan få alla filer du vill. Kanske i början på nästa vecka?

Aha, du tänkte simulera fram ett filter, utan att ha ett par livs levande MMX att testa på? Då förstår jag. Så har jag inte arbetat och därför har jag inte sparat några mätningar i filer. Du tänker att jag har allt data och är för snål för att dela med mig...Schmutziger wrote: Hur tycker du jag ska simulera fram ett filter utan ens tonkurva för t22 mätt under samma förutsättnignar som f87?

Nu antar du en del och använder fulretorik.grafpro wrote:Aha, du tänkte simulera fram ett filter, utan att ha ett par livs levande MMX att testa på? Då förstår jag. Så har jag inte arbetat och därför har jag inte sparat några mätningar i filer. Du tänker att jag har allt data och är för snål för att dela med mig...Schmutziger wrote: Hur tycker du jag ska simulera fram ett filter utan ens tonkurva för t22 mätt under samma förutsättnignar som f87?
Jag har gjort åtskilligt mätande och lagt ut allt det viktiga som diagram och text här. Filterförslaget har jag långsamt experimenterat fram genom att räkna och fundera och testa efterhand på ett par MMX, lyssna och mäta, fundera och räkna, lyssna och mäta, etc. Att spara all grunddata i filer i något format som alla gillar och kan använda i sina simuleringsprogram är ett helt konsultuppdrag i sig. Jag tror jag ber att få passa där. Jag tror dessutom att man måste ha ett par MMX för att komma någon vart.
Var kan jag hämta medaljen?grafpro wrote: Liten carlssonmedalj till den som kan komplettera filtret så att den jämnas ut!
Egendomliga inlägg. Jag har gjort vad jag kunde, och berättat hur. Tror jag ber att få dra mig ur denna diskussion helt och hållet.Schmutziger wrote: Nu antar du en del och använder fulretorik.
Jag bad dig inte att lägga ut i femitelva olika format endast det som du har använt, dvs minimal insats från din sida.
Du ser inga som helst fördelar med simulering framför trial and error?

Jaja, Bara resultatet av blir bragrafpro wrote:Egendomliga inlägg. Jag har gjort vad jag kunde, och berättat hur. Tror jag ber att få dra mig ur denna diskussion helt och hållet.Schmutziger wrote: Nu antar du en del och använder fulretorik.
Jag bad dig inte att lägga ut i femitelva olika format endast det som du har använt, dvs minimal insats från din sida.
Du ser inga som helst fördelar med simulering framför trial and error?
Stort tack för din fina insats grafpro. Häng kvar i tråden för allt i världen.grafpro wrote: ... Jag har gjort vad jag kunde, och berättat hur. ...
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest