Jag har hittat CT 62:or

Ställ frågor, diskutera och prata om Carlssonhögtalare och tillbehör.
Ask questions, discuss and talk about Carlsson loudspeakers and accessories.
josephus
(15+ posts)
(15+ posts)

IBAN nummer

Post by josephus »

IBAN står för, ja... typ, International Bank Account Number.
Det är ett nummer (bankkontonummer)som du måste ha för att kunna göra internationella betalningar elektroniskt.
Hur som helst så måste du kontakta Hifitalo så att Jukka kan räkna ut hur mycket högtalarna med frakt kommer att kosta dig.
Sedan mailar han över numret till dig så att du kan betala in beloppet i förskott till dem. Har du ingen internetbank så hjälper de säker till på banken så du kan göra din överföring till Hifitalo:s konto.
Det är bättre att fråga och verka dum än att förbli det.
Tyko
(285+ posts)
(285+ posts)

Post by Tyko »

Själv ringde jag till en bank i Tyskland för att ta reda på Ibannumret till en träfirma där jag köpt lite trä till gitarrbygge. På min bank kostar det 40:- att betala till EU-länder med Ibannummer. Annars kostar det 100:-, så det lönar sig med Ibannumret.
http://www.runessonguitars.com

Mina högtalare:
OA52.3 (bokfaner)+Sentec pa9 & Sc9, Thorens TD145, Pioneer dv-757
OD11 jakaranda (uppgrad enl CP)+ Denon m33
Masken
(50+ posts)
(50+ posts)

..

Post by Masken »

Det verkar slutsålt....
Hittar i alla fall inga.
josephus
(15+ posts)
(15+ posts)

Roligt så länge det varade

Post by josephus »

Det verkar vara slut på CT62:orna även hos Hifitalo nu, jag hoppas att tillräckligt många av er fick tag i de som ni behövde.
Ni andra good hunting....!
josephus
(15+ posts)
(15+ posts)

CT62:or igen

Post by josephus »

Kollade runt lite på nätet och tror att http://www.danskaudioteknik.dk/ kanske har diskanter kvar till försäljning. Det fanns på deras hemsida i alla fall, kan vara värt att kolla upp för er som inte hann köpa från Hifitalo.
Den som söker han finner.
Masken
(50+ posts)
(50+ posts)

Är det dessa du menar?

Post by Masken »

Peerless diskanter:
801730 62 CT. keglediskant 135 danska kroner.

Har mailat i alla fall..

Och fått ett snabt svar....

Hej ....

de er desværre udgået...
Thomas_A
(1+ posts)
(1+ posts)

Post by Thomas_A »

Hur är det med Tymphany/Peerless och tillverkning på beställning? I många fall även om elementen inte tillverkas längre så kan man specialbeställa element med en order över exempelvis 500 eller 1000 stycken. Det har jag frågat om tidigare och det går i vissa fall.

Är det verkligen så att det är omöjligt att få dem att tillverka elementen eller är det så att det inte finns någon som kan ta på sig en sådan omfattande beställning?

T
Daniel
Valued Contributor

Post by Daniel »

Jag har för mig att det sagts i någon tråd här på forumet att tillverkningsutrustningen redan är såld/skrotad eller liknande. Tillverkningen är flyttad till låglöneländer och vissa elementtyper har i processen rationaliserats bort.
Elektrofon Tonträff (vit)
OA-5K typ 1 (valnöt)
OA-6 typ 2 (teak)
OA-14 (svarta)
Thomas_A
(1+ posts)
(1+ posts)

Post by Thomas_A »

Daniel wrote:Jag har för mig att det sagts i någon tråd här på forumet att tillverkningsutrustningen redan är såld/skrotad eller liknande. Tillverkningen är flyttad till låglöneländer och vissa elementtyper har i processen rationaliserats bort.
Hmm kan ju vara så. Har ju dock hört att produktionen har mer flyttats till Kina och att maskinen finns kvar, dvs möjligheten finns kvar. Har Peerless/Tympany verkligen sagt att det inte går? Här finns ett litet inlägg på faktiskt.se som pratat med Tymphany:

"Jag skickade iväg ett email till tymphany om dem, det verkar inte helt omöjligt att få dem specialgjorda, men då måste man upp i ganska stora volymer."

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... &start=480

Jag gjorde motsvarande förfrågan om ett annat utgått element för länge sedan och det gick att beställa - om man beställde minimum 500 eller 1000.
robban61
(285+ posts)
(285+ posts)

Post by robban61 »

Vore det så att det bara är att beställa 500-1000 stycken CT62 så bör väl SSC ha kollat upp det och redan gjort beställning på diskanterna, eller informerat om att möjligheten finns. Risken att dom blir liggande är minimal. Jag tror att problemet är större än så, men jag hoppas verkligen att diskantfrågan går att lösa..

mvh/robban
OA-5 Typ2 Jakaranda
OD-11.3 Jakaranda
OA-12.3 Jakaranda
OA-51 svart ask (lätt DIY med T11-disk+filtermod)
.....................................................
Ino Audio piP
Sonab R4000
Sonab R2000
Linn Classik Music
Post Reply