Hjälp! jag har ett problem!

Öppen kategori för diskussion av i princip vad som helst, så länge den håller sig till reglerna.
Open discussion about almost anything, as long as it stays within the rules.
Post Reply
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)

Hjälp! jag har ett problem!

Post by Stefan Björklund »

Jag behöver råd gällande ett beslut som kan komma att förändra min framtid....
Jag har under en längre tid misstänkt att min tjej är otrogen. Flera tecken, mobilen ringer och hon lägger på, någon ringer ofta och lägger på luren etc. Hon är ute med "tjejerna" ofta och när jag frågar vilka så är det alltid någon från jobbet som jag inte har kontakt med.
Jag försöker alltid kolla efter hennes taxi när hon kommer hem men hon går alltid sista biten och jag hör att en bil åker iväg. Det kanske inte är en taxi?
För ett par dagar sen plockade jag upp hennes mobil bara för att se vad klockan var och då blev hon helt tokig, hon skrek att jag skulle ge fan i hennes mobil och att jag snokade.
Hursomhelst så har jag inte konfronterat henne än. Jag tror att innerst inne ville jag inte veta sanningen men igår kväll bestämde jag mig för att kolla upp henne. Jag bestämde mig för att gömma mig vid fönstret för att få en blick över hela gatan och se vilken bil hon kom ut ur. Det var medans jag hukade mig ner brevid mina OA14 som jag såg att halva skumkanten var bortruttnad.
Tycker ni att jag ska lämna in högtalaren till Larsen HiFi eller köpa nya skumkanter och fixa det själv?

:D
Jag ber om ursäkt om jag har brutit mot några copyright-regler då jag lånade och "carlssonanpassade" denna historia som finns i sitt ursprungliga skick här:

http://forum.740klubben.se/viewtopic.php?t=13515

Mvh

/Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader

Spelar på Larsen och Carlsson
12björn
Internationalization Team
Internationalization Team

Re: Hjälp! jag har ett problem!

Post by 12björn »

:lol: Lämna skumkanterna till Larsen och ta tag i det som behöver göras!

Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
Tyko
(285+ posts)
(285+ posts)

Post by Tyko »

Underbar humor!
http://www.runessonguitars.com

Mina högtalare:
OA52.3 (bokfaner)+Sentec pa9 & Sc9, Thorens TD145, Pioneer dv-757
OD11 jakaranda (uppgrad enl CP)+ Denon m33
mattepatte
(200+ posts)
(200+ posts)

Post by mattepatte »

hehe  :D

Stackars dig, skumkanterna tycker jag du ska fixa själv i vanlig ordning.
OA51.0
(50+ posts)
(50+ posts)

Post by OA51.0 »

Problematiskt det här.
Jag känner en kille som kan det här med skumkanter. han är tyvärr rätt så upptagen då han har en del fruntimmersaffärer på sidan om.
Han börjar bli lite nojig då en av brudarnas kille är på henne som F.., kollar hennes mobil och är väldigt svartsjuk.
När han senast lämnade av henne så såg han någon i fönstret som hukade sig bakom några högtalare........... OOPS!
OA51.3 snart LE
stacro-lkp
(20+ posts)
(20+ posts)

Post by stacro-lkp »

Hej!
1.
Det gagnar ingen att veta allt.
2.
Vad är det för "skumkanter" du menar? Är det bashögtalarupphängningen, så skall du _byta ut högtalarelementet_.  Där bara JBL-element som det är meningsfullt att försöka "kona om" eller byta membranupphängning på.
Om det är några tätningslister mellan t.ex. toppnät och låda det handlar om så kan du säkert byta dem själv. Jag kan inte inse att det inte skulle gå med vilken vanlig fönster/dörrtätningslist som helst...

/SC ("stacro-lkp")
mikael
(20+ posts)
(20+ posts)

Post by mikael »

Tvinga henne att byta skumkanterna. Fixar hon det skulle jag behåll både henne och högtalarna.

/mikael
OA52
OA 5 typ II
Classe
(30+ posts)
(30+ posts)

Post by Classe »

Hadde jag varit dej, så hadde jag bytt kanterna själv. Och sedan gett henne ett Riktigt tomteskägg  :-)

//Classe
OA51.3 OA12
Post Reply