hej ni som renoverat oa 116!
vet att det finns trådar om förbikoppling av tonbyglar men begriper mej inte riktigt på vad slutsatsen blir.
Mina frågor är: vilka av de tre lödöronen på diskantfiltret skall lödas samman för att uppnå neutralläge?
Mellanregister, neutralläge: Är det okey att gå direkt från bas/mellan filter direkt till mellanregister elementet med kablaget? eller skall det göras på annat vis?
mvh staffan
Tonbyglar oa 116
-
Martin Dellstig
- Co-Editor

Re: Tonbyglar oa 116
Hej!
Du vet väl att det finns en modifieringsinstruktion till OA-116?
Med vänlig hälsning
Martin
Du vet väl att det finns en modifieringsinstruktion till OA-116?
Titta på: http://www.carlssonplanet.com/ShowPage.asp?p=orderFullständig och omfattande modifieringsbeskrivning av filtren i Sonab OA-116 (17 sidors kompendium med allmänna råd, arbetsinstruktioner, verktygstips, exakta ritningar, materiallistor (inklusive Elfas beställningsnummer) samt en återskapad översättning av Stig Carlssons modifieringsinstruktion från 1979 till av S.C. auktoriserade ingenjörer m.m. OBS! Kan inte mejlas!
Med vänlig hälsning
Martin
Jag vet inte, vet du?
tack Martin för ditt svar..
jag har mod instruktionen men den nämner inget om detta. Förmodligen kan jag där läsa mej till svaret men elektronik ritningar är inte min starka sida... så mina frågor kvarstår.. mvh staffan
jag har mod instruktionen men den nämner inget om detta. Förmodligen kan jag där läsa mej till svaret men elektronik ritningar är inte min starka sida... så mina frågor kvarstår.. mvh staffan
Ska du köra med orginal filterkonfiguration så ska röd och orange kabel till diskanbyglarna kortslutas. Angående mellanregistret så ska du lämna kvar båda seriemotstånden.
Mvh//Jon
Mvh//Jon
Jon! tack för svaret..
de ska moddas enligt ssc. jag kommer också fram till röd och orange enligt ritning.. Men den blå pricken sitter emellan brun och orange. denna prick är enligt manual till 116 det neutrala läget.. Vad gäller?
Kan du utveckla det du skriver om mellanregistret.. Där hänger jag inte med..
mvh staffan
de ska moddas enligt ssc. jag kommer också fram till röd och orange enligt ritning.. Men den blå pricken sitter emellan brun och orange. denna prick är enligt manual till 116 det neutrala läget.. Vad gäller?
Kan du utveckla det du skriver om mellanregistret.. Där hänger jag inte med..
mvh staffan