Oa-60?
-
Division Bell
- (40+ posts)

Oa-60?
Är det någon som har hann att lyssna på OA 60:orna? Gjordes jämförelser med OA52:or?
Jag går i funderingar på att antingen uppgradera till OA52.3 eller köpa OA60. Mitt rum är litet och jag tycker att OA52:orna gör det svårt att möblera rummet utan att ljudbilden påverkas. Högtalare som skulle "komma upp" lite i höjd känns som ett måste i min lägenhet.
Jag går i funderingar på att antingen uppgradera till OA52.3 eller köpa OA60. Mitt rum är litet och jag tycker att OA52:orna gör det svårt att möblera rummet utan att ljudbilden påverkas. Högtalare som skulle "komma upp" lite i höjd känns som ett måste i min lägenhet.

- Stefan Björklund
- (1235+ posts)

Re: Oa-60?
Oa-60?
de fannsväl inte? Menar du oa-58?
Hoppas att det går bra att jag lånar tråden lite, angående att höja upp OA52. Jag skulle gärna vilja ha ett par OA51 på mina vägg. Men dessvärre får jag inte tag på några, har däremot ett par OA52 som står å skräpar. Hur skulle det vara att höja upp dessa så att elementen hamnar i ungefär samma höjd som OA51 och använda OA51 filtren? Tanken är att ställa dom på ett par basar och dela runt 50-80 Hz.
Tankar? Ideer?
Mvh//Jon
Tankar? Ideer?
Mvh//Jon
-
12björn
- Internationalization Team

Det är väl mycket bättre att starta en ny tråd så man vet vilket ämne som diskuteras.Jon wrote:Hoppas att det går bra att jag lånar tråden lite, angående att höja upp OA52.
Frågan att höja upp högtalar har diskuterats, kommer dock inte ihåg huruvida OA52 var på tapeten.
Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
-
Division Bell
- (40+ posts)

Nej, de finns väl ännu inte. Lik väl har de ju demonstrerats, vilket det skrivits om tidigare på forumet. Det var alltså de personer som har lyssnat på dessa samt OA52.3, som jag tänkte kunde ge mig lite råd.marten wrote:Oa-60?

Mitt solklara tips är att gå på 52.3 varianten.
OA60 har visats som prototyper, men kommer såvitt jag erfarit att dröja länge än.
OA60 lät i direkt jämförelse med 52.3 klart sämre. Även oa58 lät bättre än vad oa60 gjorde vid det tillfället.
Lycka till med jakten!
OA60 har visats som prototyper, men kommer såvitt jag erfarit att dröja länge än.
OA60 lät i direkt jämförelse med 52.3 klart sämre. Även oa58 lät bättre än vad oa60 gjorde vid det tillfället.
Lycka till med jakten!
Redaktör Carlsson Illuminati
Moderator för Audiogrupp Väst på hififorum
Carlsson Illuminati
Resistance is futile...
Quad Cdp
Engelholm Audio Delo
Quad 909
Hypex 400 diy
Carlsson OA52.3
Carlsson OA50.3
Carlsson OA51.LE (Larsen Eriksson)
Diy OB51
Moderator för Audiogrupp Väst på hififorum
Carlsson Illuminati
Resistance is futile...
Quad Cdp
Engelholm Audio Delo
Quad 909
Hypex 400 diy
Carlsson OA52.3
Carlsson OA50.3
Carlsson OA51.LE (Larsen Eriksson)
Diy OB51
-
Division Bell
- (40+ posts)

Jag tackar så mycket för era svar. Det låter ju onekligen som om OA60 inte är något att satsa på, åtminstone inte i jämförelse med 52:orna. Jag får väl lyssna på de själv när de väl kommer ut.
Lite ommöblering och ett par 52.3:or och det är rock´n roll igen! Bara att sätta igång att spara lite nu då
Lite ommöblering och ett par 52.3:or och det är rock´n roll igen! Bara att sätta igång att spara lite nu då

-
Martin Dellstig
- Co-Editor

Hej!
För att vara lite rättvis mot OA-60 bör det väl påpekas att de ej är helt färdiga ännu.
En spelande prototyp är inte det samma som en färdig, fastlagd och optimerad konstruktion.
Så avvakta och se hur slutresultatet blir, just nu får vi nöja oss med två modeller som finns i handeln för närvarande.
Med vänlig hälsning
Martin
För att vara lite rättvis mot OA-60 bör det väl påpekas att de ej är helt färdiga ännu.
En spelande prototyp är inte det samma som en färdig, fastlagd och optimerad konstruktion.
Så avvakta och se hur slutresultatet blir, just nu får vi nöja oss med två modeller som finns i handeln för närvarande.
Med vänlig hälsning
Martin
Jag vet inte, vet du?