Hur bra står två st sentec steg mot en Sonab R - 4000 - 2?
har hört att pa9 e lite "klena" för jag kanska ska köpa ett par beggade.
dom ska driva ett par B & W DM 640. så får sonaben driva nått annat i anläggningen(hemmabio)
tack på förhand
Lite hjälp me Sentec PA9
- Stefan Björklund
- (1235+ posts)

Re: Lite hjälp me Sentec PA9
Sentec PA-9 ger 60W , det räcker långt dessutom har de en exemplarisk effektkub.
Det gör att de klarar besvärliga högtalarlaster.Så köp om du kommer över ett par
för ljudkvaliten är mycket hög.
Det gör att de klarar besvärliga högtalarlaster.Så köp om du kommer över ett par
för ljudkvaliten är mycket hög.
Jag kör 2 par PA9:or på mina Dahlquist DQ10, och dom är kända för att låta bättre ju mer effektstarka slutsteg man har. Men mina högtalare har aldrig låtit bättre trots prov med (mycket) effektstarkare slutsteg.
Men det beror förstås på vilka ljudtryck du är ute efter och i hur stort rum. En klippande förstärkare låter aldrig bra och är dessutom en fara för diskantelementen.
Men bor du i en normalstor lägenhet och har grannar att ta hänsyn till tror jag inte det finns några högtalare som inte PA9 klarar av.
Är de PA9:or du har på G i bra skick så är det bara att slå till!
/ B
Men det beror förstås på vilka ljudtryck du är ute efter och i hur stort rum. En klippande förstärkare låter aldrig bra och är dessutom en fara för diskantelementen.
Men bor du i en normalstor lägenhet och har grannar att ta hänsyn till tror jag inte det finns några högtalare som inte PA9 klarar av.
Är de PA9:or du har på G i bra skick så är det bara att slå till!
/ B
Re: Lite hjälp me Sentec PA9
Tja, om R-4000 med 40 watt någonting räcker gott och väl så borde ju inte watten i Pa-9 vara något att oroa sig över, eller?
Tyko som lever gott med sentec pa77 och se77.
Tyko som lever gott med sentec pa77 och se77.
http://www.runessonguitars.com
Mina högtalare:
OA52.3 (bokfaner)+Sentec pa9 & Sc9, Thorens TD145, Pioneer dv-757
OD11 jakaranda (uppgrad enl CP)+ Denon m33
Mina högtalare:
OA52.3 (bokfaner)+Sentec pa9 & Sc9, Thorens TD145, Pioneer dv-757
OD11 jakaranda (uppgrad enl CP)+ Denon m33