En fredageftermiddag på Hifi-Skåne i Malmö.

Ställ frågor, diskutera och prata om Carlssonhögtalare och tillbehör.
Ask questions, discuss and talk about Carlsson loudspeakers and accessories.
Post Reply
Rishna
(75+ posts)
(75+ posts)

En fredageftermiddag på Hifi-Skåne i Malmö.

Post by Rishna »

I fredags åkte jag och min bror ner till Malmö för att inhandla en stereobänk på Hifi-Skåne. Brorsan hade redan bestämt sig för en Quadraspire (tror jag den heter). Väl innanför entrédörrarna utbrast brorsan något i stil med: Nej men där står ju 52.3:orna! Och visst gjorde de det, och inte var de ensamma för 58:orna stod alldeles bakom. Lite förvånad blev jag allt över det lyckosamma tillfället. Nu skulle man kunna få sig en första lyssning på de eminenta högtalarna.

En av butiksföreståndarna (Lars tror jag han heter) kom fram till oss och hälsade oss välkomna. Jag sa till honom att det var trevligt att han hade så fina högtalare i butiken och att jag gärna ville lyssna på dem. Jag nämnde också att jag alldeles i dagarna pratat med John Larsen i telefon och att jag inom en snar framtid planerat att hälsa på honom i Skillingaryd. Men det behöver du inte göra, sa Lars, han är här hos oss inne i fiket. Nähä, du skojar, sa jag. Men inte alls. Larsen var verkligen på Hifi-Skåne denna fredageftermiddag. Lars visade in mig och brorsan i fiket bakom butiken och där stod han med en kopp kaffe.

En timme framåt satt jag, brorsan och John Larsen och lyssnade till Carlssonhögtalarna. Trots att båda paren stod mitt ute i rummet och inte i närheten av någon bakvägg lät det mycket bra. Musikaliskt, medryckande och naturligt som alltid när det handlar om Carlssonhögtalare. 52.3:orna med sin naturlighet och auktoritet tätt följda av de mycket välljudande 58:orna.

Det var väl en trevlig överraskning!

Ett tack till Lars och Bernt för en mycket trevlig butik och ett lika trevligt bemötande (som alltid).

Ett tips till er som bor i Skåne eller har vägarna förbi Malmö är att ta en sväng inom Hifi-Skåne vid Triangeln.

/Fredrik
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)

Re: En fredageftermiddag på Hifi-Skåne i Malmö.

Post by Stefan Björklund »

Hej Fredrik...

Varför spelade ni på dem "mitt ute i rummet"?????

/Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader

Spelar på Larsen och Carlsson
Rishna
(75+ posts)
(75+ posts)

Post by Rishna »

Det fanns inte plats för dem mot vägg eftersom lokalen redan var välfylld med högtalare från bl.a. Audiovector... Det lät dock mycket bra trots omständigheterna. Jag antar att det mest var fråga om en temporär placering. Förhoppningsvis nappar Hifi-Skåne på högtalarna och ger dem en fördelaktigare placering över längre tid.

/Fredrik
Tyko
(285+ posts)
(285+ posts)

Post by Tyko »

Så gött att dom har fått in dem du! Var där lite före jul och disskuterade Carlsson och då skulle dom ev få in 58:orna. Jag skulle ringa och höra längre fram men det behöver jag kanske inte nu, bättre att knalla ner där!! Och det stämmer med platsen, de vet mycket väl hur högtalarna skall vara placerade men har milt sagt lite trångt invid väggarna.....förhoppningsvis har dom fixat det.
Tyko
http://www.runessonguitars.com

Mina högtalare:
OA52.3 (bokfaner)+Sentec pa9 & Sc9, Thorens TD145, Pioneer dv-757
OD11 jakaranda (uppgrad enl CP)+ Denon m33
Post Reply