Allmänna intryck från High End 04

Om du har frågor eller vill prata om HiFi som inte är Carlsson eller Sonab, posta här. Detta inkluderar även hemmabio m.m.
If you have questions or want to talk about other HiFi, not related to Carlsson, post here.
mapem
(90+ posts)
(90+ posts)
Posts: 96
Joined: Fri 24 Jan 2003, 14:17

Post by mapem »

Nä, mässan är verkligen inget vidare om man verkligen vill lyssna och jämföra olika högtalare. Men man kan ju råka på oväntade fynd, för min egen del som sagt de små kineserna samt "nyutgåvan" av BBC:s klassiska minimonitorer (Harbeth). Trist att rummet inte kunde göra OA58 riktig rättvisa. De lät ändå bättre än det mesta på mässan. Rätt likt mina popboxar faktiskt! Synd att man inte kunde höra OA60, som bara fanns till beskådande. Hr Larsen himself sa att de fortfarande var under utveckling. Det blir mycket spännande att höra resultatet så småningom. Snygga var dom!
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor
Posts: 1630
Joined: Thu 26 Dec 2002, 20:32
Location: Kungsängen

Re: Allmänna intryck från High End 04

Post by Martin Dellstig »

Hej!

Tyckte själv att mässan var tråkigare än förra året. Dock så får man ju se lite av vad som finns och vad som kommer. Då kan man ju själv välja vad man skall kolla på senare under bättre omständigheter.

Att det skall låta perfekt kan man ju inte vänta sig under dessa betingelser men man får ju samtidigt en indikation av vilka problem man kan få av lyssningsrummet innan man trimmat in grejorna efter miljön...

Roligt förutom Carlsson tyckte jag var Beolab5 och de små Revelburkarna som ju med deras mått var riktigt budgetmässiga 26.000SEK.

Beolab3 kommer ju också snart till samma plånboksvänlig pris 26.000SEK.
dock endast tvåvägare med mindre häftig design och enklare rumskalibrering. Allt enligt BOs personal.

Med vänlig hälsning

Martin
Jag vet inte, vet du?
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests