OA-2212

Säljer du Carlssonhögtalare eller tillbehör? Posta här! Varning! Inlägg tas bort automatiskt efter 90 dagar.
Selling Carlsson related products? Post here.
Forum rules
WARNING: All topics in the "Buy & Sell" forums are automatically removed after 90 days of inactivity. Remember to save your posts if you wish to re-post them after removal. Please use the "Report" feature for out-of-date ads.
Read concerning out of date ads.
Post Reply
Kobbe
(1+ posts)
(1+ posts)

OA-2212

Post by Kobbe »

Hej
Min far som jobbat på SONAB och använt dessa i många år säljer nu sina älskade OA-2212. De är i bra skick!

Sonab OA-2212
OA-2212 mästerverket i 70-talsserien från Sonab konstruktion med dubbla 6,5-tums basar, dubbla 6,5-tums mellanregister och 12 kondiskanter.
Väldigt fint skick på lådor men element bör bytas.
Faner utan stora skador
Volym: 75 liter
Mått i cm: B30 x H75 x D53,5
Vikt: 32,5 Kg
Frekvensomfång: 26-18.000 Hz

Sista spelade 2001
Planen min far hade var att uppgradera dessa till OA-2209 tillsammans med Stiftelsen Stig Carlsson som har en byggbeskrivning där delningsfilter modifieras och de 12 diskanterna ersätts med 9 av den bättre och kraftigare T22. De hadde också en alternativ plan om OA-1209 med en bas, två mellan och 9 diskanter. Nu är min far för trött för detta så ny säljer vi dem till någon som kan ge dem kärlek.
Nå har min far inte kapacitet att uppgradera dem, så därför väljer vi att sälja dem.
Det finns extra element som också kan köpas om så önskas (-Diskant element (18st) Obi-T22oa, och -B65oa-IV 5,3Ω (6 st))

Planen var att sälja via tradera men då typen av faner kräver special tillåtelse så är nu planen ändrad.

Mer info på:
https://carlssonplanet.com/hogtalare/pr ... b-oa-2212/

Finns i Sollentuna.
Bilder: https://photos.app.goo.gl/mjVS3ru5kCCmiKSe6

Frågor på [email protected]
JAhlman
(1+ posts)
(1+ posts)

Re: OA-2212

Post by JAhlman »

Hej,
Finns dom kvar och i så fall hur mycket har ni tänkt er?
Mvh Janne, [email protected]
Post Reply