Vilken modern förstärkare/reciever till OD11?

Öppen kategori för diskussion av i princip vad som helst, så länge den håller sig till reglerna.
Open discussion about almost anything, as long as it stays within the rules.
Post Reply
mullemeck
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 1
Joined: Mon 24 Oct 2022, 17:14

Vilken modern förstärkare/reciever till OD11?

Post by mullemeck »

Jag har införskaffat mitt första par renoverade original OD11 och letar nu efter en förstärkare/reciever som matchar bra till högtalarna. I dagsläget kör jag en gammal förstärkare från pojkrummet vilket gör det bökigt för sambon att spela musik.

Nu kanske jag svär i kyrkan, men tanken är att kunna koppla högtalarna både till TV och musik via spotify. Recievern måste således ha både HDMI-ARC och någon form av airplay/bluetooth/spotify connect. Airplay är att föredra.

Tacksam för alla tips då jag är relativt ny i hifi-världen. Prisspannet jag är villig att lägga är mellan 0-10k, där 10k gör ont. :D
12björn
Internationalization Team
Internationalization Team
Posts: 894
Joined: Tue 31 Dec 2002, 15:42
Location: Skarpnäck/Stockholm

Re: Vilken modern förstärkare/reciever till OD11?

Post by 12björn »

OD11 är inte direkt svårdrivna.

Varför söker du inte på dom parametrar du anger eller går till din närmsta Hifihandlare och frågar vad dom har.

Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
RoderickSanders
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 1
Joined: Tue 15 Aug 2023, 05:00

Re: Vilken modern förstärkare/reciever till OD11?

Post by RoderickSanders »

För att matcha dina renoverade OD11 högtalare och möta dina behov av att koppla till TV och strömma musik via AirPlay, här är några förslag inom ditt prisintervall (0-10k SEK):

Yamaha R-N303D: Bra balans mellan prestanda och pris, stödjer Bluetooth och AirPlay.

Denon AVR-S650H: Har både HDMI-ARC och AirPlay 2. Inbyggd HEOS-teknik för framtida utbyggnad.

Onkyo TX-NR696: Har HDMI-ARC, AirPlay och bra ljudkvalitet.

Pioneer VSX-LX303: Stödjer HDMI-ARC, AirPlay och har många anslutningsmöjligheter.

Marantz NR1510: Elegant och kompakt, med HDMI-ARC och AirPlay.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 62 guests