Tittar just på "Minnenas television" på tvåan - Knäppupp med Povel et al och vad står där iallafall i ena scenändan om inte en Kolbox!! Revyn inleddes med ett nummer med inspelade röster då artisterna bytte röster med varandra och den användes väl då....tyvärr hördes rätt stor skillnad på inspelad och liveröst till och med i TV-inspelningen (vi får väl skylla på själva ursprungsinspelningen), men det är alltid kul med lite Carlssonspotting - ny kategori i det nya forat, kanske?
MVH Svante
Kolbox i TV nu!
Re: Kolbox i TV nu!
Nu verkar det vara repris på det programmet. Kolboxen står där iaf. 
OA5-I (Under REMO till OA5.3)
OA-58
OD11.2
OA-58
OD11.2
Vad kul att få en bekräftelse på det jag tyckte jag såg i programmet! Finns det nån på forumet med kontakter in i Sveriges Televison eller med Povel Ramel som kan ta reda på hur boxen användes?
Carlssonspotting? Kul idé jag deltar gärna nästa gång jag ser något!
Carlssonspotting? Kul idé jag deltar gärna nästa gång jag ser något!
Det skulle vara ganska kul att få reda på var just den kolboxen tog vägen sedan, dess vidare öde alltså.frekro wrote:Vad kul att få en bekräftelse på det jag tyckte jag såg i programmet! Finns det nån på forumet med kontakter in i Sveriges Televison eller med Povel Ramel som kan ta reda på hur boxen användes?
På tal om Carlssonspotting så såg jag något när jag var och köpte en rem till min skivspelare på en lokal TV/radioservicefirma. Medan servicekillen plockade bland remmarna så tittade jag runt lite i lokalen, och vad stod där på golvet om inte en livs levande kolbox! Det är i sådana ögonblick man inser att digitalkameran borde följa med jämt och ständigt. Något som förvånade mig var att kolboxen var större än jag trodde, annars har jag alltid märkt att Carlssonhögtalare brukar vara mindre än man tror när man ser dem live efter att bara ha sett dem på bild.
OA-58
OD11.2
OA-58
OD11.2
- Stefan Björklund
- (1235+ posts)

Enligt servicekillen så var det troligen fel på nättrafon. Det skulle tydligen bli dyrt för den stackars kunden eftersom sådana trafos antagligen måste specialbeställas.avr7000 wrote:Hur var det med den kolboxen då?...
Var den till salu eller var den bara "inne på serice"?
OA-58
OD11.2
OA-58
OD11.2