Sub + OA12 och tonbyglar edit

Ställ frågor, diskutera och prata om Sonab och deras produkter.
Ask questions, discuss and talk about Sonab and their products.
Post Reply
User avatar
Andex
(40+ posts)
(40+ posts)
Posts: 43
Joined: Sun 15 Jun 2003, 09:49
Location: Sweden

Sub + OA12 och tonbyglar edit

Post by Andex »

Ibland kan små förändringar göra storverk. Hade en känsla att allt inte var optimalt trots mina tidigare förbättringar.. vet inte om mina öron blivit känsligare med åren :roll: Trixade lite och fann att tre små åtgärder som förbättrade lyssningsupplevelsen ytterligare i min set up.

1) Dålig bas i vissa inspelningar, en klassiker. Köpte äntligen en sub och nu kan man bara inse att den gör underverk, i alla fall i mitt vardagsrum. Ger ett fint stöd till mina OA12, toppen!

2) Tyckte att vissa inspelningar lät skrikiga. Testade att dämpa diskanterna till mittläget. Allt blir lite mer silkeslent och njutbart.

3) Tyckte att ljudbilden var lite komprimerad. Flyttade isär högtalarna 1 meter. Vips öppnade scenen upp sig till en arena med bibehållen stereo.

Allt sammantaget ett lyft!

"......."............................................................+.
Edit. Edit.
Testar gratisperioden på TIDAL. Kör optiskt genom Chromecast och en HIFIME SPDIF OPTICAL DAC (ES9018K2M. På högsta kvalitet. Helt underbart bra ljud - kristallklart, detaljrikt och en sak som förvånar mig är att basåtergivningen förbättras. Nästan så att subben blir överflödig. Kan bara rekommendera.
///A

OA12.3 Vit originallack
Quad Vena
Bluesound Node 2i
Tidal HIFI
Linn Klassic K (CD-källa)
Dynavox Perfect Sound kabel
Yamaha NS-SW050 Subwoofer
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests