Forsterker til Sonab OA-2212

Ställ frågor, diskutera och prata om Sonab och deras produkter.
Ask questions, discuss and talk about Sonab and their products.
Post Reply
Madssf
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 2
Joined: Mon 21 Sep 2015, 13:19

Forsterker til Sonab OA-2212

Post by Madssf »

Hei,
Jeg er helt fersk her på forumet og leter etter gode råd til ny forsterker.
For få uker siden gikk jeg til innkjøp av nye høyttalere og nå tenker jeg å bytte ut min Yamaha A-1 DC forsterker.
Yamahaen var veldig fin til mine forrige OA-50.2, men den har blitt litt skrall med alderen og er nå levert til service.

Jeg trenger sårt tips til forsterker til disse høyttalerene!
Kim
(10+ posts)
(10+ posts)
Posts: 14
Joined: Wed 04 Sep 2013, 22:44

Re: Forsterker til Sonab OA-2212

Post by Kim »

Hej,

Jag kör med Nad m3 (förstärkare) och Nad51 (dac) till mina 2212 i original utförande och är helnöjd! det går verkligen spela fint och brutalt på samma gång. även frugan gillar lyftet sedan bytet från cambridge 640 förstärkaren som numera driver oa12:orna istället :-)

Cambridgen gav ju ljud men inte i närheten av vad nad:en ger, sedan önskar man sig lite kraftfullare ljud (förstäkare) ändå. Högtalarna klarar av att iallafall så att det vibrerar i väggarna..

pris klass för dig vet jag ej, dessa modeller finns begagnade ibland och jag ångrar inte mitt köp!
Madssf
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 2
Joined: Mon 21 Sep 2015, 13:19

Re: Forsterker til Sonab OA-2212

Post by Madssf »

Hei.
Takk for svar.
Mine høyttalere har og originale elementer, men ny "kant" på alle 6,5".
Jeg har sett litt på Pioneer Spec 1 forsteg sammen med Spec 4 som sluttsteg. Jeg har vurdert Spec 2 mot Spec 4 en stund og kommet frem til at Spec 4 vil være det riktige valget i min setup. Dette fordi Spec 4 har nok kraft samt at den spiller bedre på lavere volum enn Spec 2. Begge to har jo store, fine VU-metere (noe jeg er litt svak for).

Når det gjelder pris kunne jeg ikke tenke meg å gå over 20.000kr, finner jeg en fin forsterker til 10.000kr så holder gjerne det.

Den NADen virker interessant, skal lese litt mer om den!
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests