Nu blev det en ny tråd i alla fall
Varifrån kommer alla konstiga namn?
- Bo Sehlberg
- Internationalization Team

Varifrån kommer alla konstiga namn?
mattepatte, avr7000, vee-eight, maGot, etc.......?
-
12björn
- Internationalization Team

Re: Varifrån kommer alla konstiga namn?
Mitt kommer sig av att mitt namn redan var upptaget så jag var tvungen att hitta på nå't i all hast.
...och nu gör jag allt jag kan för att leva upp till det!
12björn
...och nu gör jag allt jag kan för att leva upp till det!
12björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
-
mattepatte
- (200+ posts)

Jag får bidra med lite namnförklaringar.
Jag kallas för Tux sen en massa år. Namnet uppkom under min studietid då jag var lite väl intresserad av datorer och helt enkelt tog namnet efter Linuxpingvinen till Overallsnamn och även internet-alias.
AVR7000 vill jag minnas tog namnet efter sin (gamla) H/K stärkare.
Vee-Eight har jag själv varit med och döpt...
Han skulle också ha ett namn till sin overall och eftersom han är barnsligt bilintresserad med huvudinriktning på v8:or vart det ett ganska lätt namn att få till.
Så, lite mindre mystik...
)
/Tux
Jag kallas för Tux sen en massa år. Namnet uppkom under min studietid då jag var lite väl intresserad av datorer och helt enkelt tog namnet efter Linuxpingvinen till Overallsnamn och även internet-alias.
AVR7000 vill jag minnas tog namnet efter sin (gamla) H/K stärkare.
Vee-Eight har jag själv varit med och döpt...
Han skulle också ha ett namn till sin overall och eftersom han är barnsligt bilintresserad med huvudinriktning på v8:or vart det ett ganska lätt namn att få till.
Så, lite mindre mystik...
/Tux
Redaktör Carlsson Illuminati
Moderator för Audiogrupp Väst på hififorum
Carlsson Illuminati
Resistance is futile...
Quad Cdp
Engelholm Audio Delo
Quad 909
Hypex 400 diy
Carlsson OA52.3
Carlsson OA50.3
Carlsson OA51.LE (Larsen Eriksson)
Diy OB51
Moderator för Audiogrupp Väst på hififorum
Carlsson Illuminati
Resistance is futile...
Quad Cdp
Engelholm Audio Delo
Quad 909
Hypex 400 diy
Carlsson OA52.3
Carlsson OA50.3
Carlsson OA51.LE (Larsen Eriksson)
Diy OB51
- Stefan Björklund
- (1235+ posts)

AVR7000 kom som Tux skrev från min gamla förstärkare...
Synnerligen korkat namn då jag byter förstärkare ganska ofta. (borde heta AVR 8500 och/eller AVR 4550 just nu)...
Valet av namn kom sig nog av illa dold stolthet över min nya maskin (först i sverige) då jag huserade på minhembio.com för några år sedan...
/Stefan
Synnerligen korkat namn då jag byter förstärkare ganska ofta. (borde heta AVR 8500 och/eller AVR 4550 just nu)...
Valet av namn kom sig nog av illa dold stolthet över min nya maskin (först i sverige) då jag huserade på minhembio.com för några år sedan...
/Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader
Spelar på Larsen och Carlsson
Spelar på Larsen och Carlsson
Jag har lite olika alias vart hän på nätet jag befinner mig.. kan inte bestämma mig för bara ett gälland! Mitt riktiga namn är jag så trött på, barnsligt, löjligt och opassande.... Robin... urk!
Robbex kanske nån tycker är sämre... men jag tycker vadsomhelst är bättre än Robin igentligen!
Robbex kan liknas vid en viss hobby-katalog åxå
Robbex kanske nån tycker är sämre... men jag tycker vadsomhelst är bättre än Robin igentligen!
Robbex kan liknas vid en viss hobby-katalog åxå
OA12.3 - mint condition
OD11.3 - mint condition
OD11.3 - mint condition
Bättre med Robbex och förknippas med en bra hobby-katalog an Robin och förknippas med en kass artist.... 
Bill hette jag från början eftersom utlänningar har så svårt för Bjarne. Men sedan så dög inte 4 bolstäver på en sajt, så då lade jag till 50, vilket jag nyss fyllt. Ännu senare dög inte 6 tecken så då blev det ett x till... Men jag har andra alias åxå, oftast då jamfor (som min hotmailadress). Ursprunget tilll den var idétorka när jag skulle skapa min hotmailadress - helt plötsligt fick jag en reklamslogan i huvudet. "Ta vad du vill och jämför" - Tend tvättmedelsreklam från 60-talet
Bill hette jag från början eftersom utlänningar har så svårt för Bjarne. Men sedan så dög inte 4 bolstäver på en sajt, så då lade jag till 50, vilket jag nyss fyllt. Ännu senare dög inte 6 tecken så då blev det ett x till... Men jag har andra alias åxå, oftast då jamfor (som min hotmailadress). Ursprunget tilll den var idétorka när jag skulle skapa min hotmailadress - helt plötsligt fick jag en reklamslogan i huvudet. "Ta vad du vill och jämför" - Tend tvättmedelsreklam från 60-talet