Renovering av oa-116

Ställ frågor, diskutera och prata om Carlssonhögtalare och tillbehör.
Ask questions, discuss and talk about Carlsson loudspeakers and accessories.
zikke
(40+ posts)
(40+ posts)

Re: Renovering av oa-116

Post by zikke »

Kan inte säga annat än att det var en stor dag idag. Mina element som fick nya kanter kom idag och sattes i högtalarna.
Jag har inte spelat på dom på över ett år så det kändes kanon att allt gick bra. Har provlyssnas och det lät bra i mina öron.
Kom ju inte i håg exakt hur dom lät som nya, men detta är gott nog åt mig. Har ju lyssnat på dessa i 33-34 år innan och
hoppas att man kan fortsätta i många år till. Troligen trillar man av pinn innan högtalarna, men dom får gå i arv...... :-)
Vill passa på att tacka alla för alla goda råd och till jansch för ett bra arbete och tips som gjort att jag slutföra renoveringen.
Image
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor

Post by Martin Dellstig »

Hej

Grattis till avslutet!

Det är alltid trevligt att se när folk går i mål med sina projekt.
Hoppas du är väldigt nöjd nu!

Lite glassiga bilder på uppställningen och dina lyssningsintryck om en vecka tycker jag skulle vara kul också.

Med vänlig hälsning

Martin
Jag vet inte, vet du?
zikke
(40+ posts)
(40+ posts)

Post by zikke »

Trots ingen optimal placering och heller inte orginalelement. Mellan register blev omkantade peerless 833429 och basar Silver Flute W17RC3804. har lyssnat en del och jag känner mig nöjd och mina 52 år gamla öron är nog inte världens bästa. Trots allt så blev det en hel lyssning av favoritskivan Pink floyd "dark side of the moon. Underbar musik trots sin ålder precis som högtalarna. Testade även lite mozart vilket lät mycket bra. Nu blir det att spela på och mest 70-80-tals musik vilket jag fastnat kvar i och som är i mitt tycke bäst.
jansch
(245+ posts)
(245+ posts)

Post by jansch »

Trevligt att du blev nöjd med omkantningen och kul att dom blev så bra. Finishen på lådorna ser ju perfekt ut.
Post Reply