Jo Musiclovers.
Jag har ju lovat att återkomma med resultatet.
Nu är allt som har med ljudet att göra klart. 8 nya element B65oaII inladdade. Nya gummilister över allt. Nya guldpläteradeterminaler där XLR:en satt, både för direkt skruv och banan. Kraftigare internkablage (1,5mm2 syrefri koppar) Den Tyska 12mH spolen till basen. Filtermoddning enligt den anvisning salig Carlsson utfärdade på tyska, med undantag för 12 mH spolen som fick fortsatt tjänstgöring tillsammans med sina kapacitanser för undre brytpunkt i mellanregisterfiltret.
Samtliga kondensatorer är numera MKP polypropylen. Avbyglat i mellanregisterfiltret så 3,9 ohmaren ligger med för att kompensera för de nya elementens högre verkningsgrad.
De spelar gudomligt nu. Jag satt nästan och grät av lycka när resultatet blev klart för mig.
Att vi nu även skickar en operasångerska att representera oss i Moskva gör att min tro på HiFi:n har fått en renässans.
Nu skall det bli spännande att få se SSC:s förlag till moddning med hänsyn till B65oaII istf originalen.
Under nästa vecka skall valnötsfaneren få sig en omgång. Sprayfärg för gallerna står också och väntar.
Tack till alla Er som känner att Ni bidragit med tips och uppmuntran under resans gång.
lemmts, Du kan släppa tummarna nu.
Bengan
Mina 2212 renoverade?
-
Perbrennare
- (30+ posts)

Re: Mina 2212 renoverade?
Tack, det började kännas i tummarna
Kul att det blev så bra/Lasse
Kul att det blev så bra/Lasse