2212 Renovering

För er som vill modda och renovera på egen hand.
For those of you who whish to mod and renovate by yourself.
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor

Re: 2212 Renovering

Post by Martin Dellstig »

Hej!

Enligt mitt tycke den vettigaste lösningen.

Med vänlig hälsning

Martin
Jag vet inte, vet du?
ope
(1+ posts)
(1+ posts)

Post by ope »

Tack för ditt svar (lite sent kanske) !

Jag hade nu ev. tänkt ta nästa steg och byta diskanterna till CT62or som jag lyckats samla på mig.
Jag har läst att andra gjort samma sak och undrar om dom kan monteras utan filterjustering.
Någon som vet ?

/Ola
ope
(1+ posts)
(1+ posts)

Post by ope »

Mitt tack alltså. ;)
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor

Hej!

Jag tycker nog att om du lyckats hitta CT62 att du borde beställa uppgraderingsmanualen till OA-116 från SSC.

När du ändå är igång kan du ju göra alltihop, den stora investeringenär ju gjord när du föpt elementen.

Med vänlig hälsning

Martin
Jag vet inte, vet du?
Calman
(30+ posts)
(30+ posts)

Post by Calman »

Hej!
Blir lite fundersam när jag läser ditt senaste inlägg Martin.
Hur menar du att OA 116 modbeskrivningen är applicerbar på 2212?
I kompendiet ( 3 sidor) för 2212 nämns att statusen gäller för de gamla diskanterna, ej ct 62. Planeten tillägger själv att modifiering av filtren ej behövs rörande ct 62....
Såvitt jag förstår gäller 116 kompendiet för just 116. Om det nu är som jag tolkar dej Martin , att denna 116 beskrivning är applicerbar till 2212 i mening att modifiera filtren till diskant, kan du väl vänligen förklara hur det går till så att vi som väntat förgäves på en modern filtermodd till 2212 äntligen kan bli hjälpta?
Mvh
Staffan
nagref
(330+ posts)
(330+ posts)

Post by nagref »

Det var ett orginellt råd från Martin.

Vid en direkt fråga till Ingvar Öhman om det fanns någon beskrivning till hur man skulle uppdatera OA2212 med CT62 så hävdade han att det inte fanns någon lämplig sådan (och då fanns modden till OA116) och att det var så problematiskt med det komplicerade filtret till OA2212 att det var tveksamt om han kunde ordna det. Men nu kan man använda modden till OA116?
Delägare i Acoustic Illusion AB. Assisterar Holographic Audio samt Larsen hifi
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor

Hej!

Ett originellt råd som nog gick för fort :oops:
Jag måste fått hjärnsläpp och fick för mig att det gällde 116 istf 2212.

Hoppas dock att vi kanske får till en liknande för 2212 men beställ alltså inte modifieringsbeskrin för 116.

Med vänlig hälsning

Martin
Jag vet inte, vet du?
Calman
(30+ posts)
(30+ posts)

Post by Calman »

Martin!
Det var ju bra att du klargjorde ditt tankefel ang de två olika modellerna..
Jag kan endast hålla med att det vore önskvärt med en filtermodd till OA-2212 vad gäller CT 62.
Så en enkel fråga som kanske kan besvaras lika enkelt; varför kommer det aldrig någon sådan modd?? Länge har det av er utlovats en sådan modd men ingen modd dyker upp, varför?
Jag har tittat i gamla nyhetsbrev och fann exempelvis nyhetsbrev 44 från november 2004, vari det skrives; SSC går nu 2212 ägarna till mötes och har inlett arbetet med att ta fram en filterinstruktion för CT 62 montering på denna modell...
Det var ord och inga visor det...
SÅ...Var klämmer skon Martin?
Ty jag tror inte riktigt på historien om det ringa slitaget av MT 24 på just denna modell såsom förklaring till att de inte behöver bytas.
Oavsett vad; Ni har,SSC/Författaren till nyhetsbrev, explicit skrivit att arbetet på filtermodd inletts och min undran är då var ni befinner er idag i detta arbete?
vh
Staffan
Post Reply