Terminaler
Terminaler
Hej !
I en tidigare tråd om terminaler har jag visat på en möjlighet att förse OD11, OA12, OA14 m fl med terminal utan någon "påverkan" på orginalutförandet. Se tidigare tråd Terminaler. Finns det något intresse att köpa denna typ av terminal? Den kan naturligtvis sälja med enbart fästet eller med "vanliga" polskruvar (som på bild) men även med guldplätterat. Jag har kontakt med ett företag som kan ta fram dem och jag kan gärna förmedla dem till självkostnad. Svara med ert intresse. Detta är ockå en mini marknadsundersökning.
Hälsn
Thokos
I en tidigare tråd om terminaler har jag visat på en möjlighet att förse OD11, OA12, OA14 m fl med terminal utan någon "påverkan" på orginalutförandet. Se tidigare tråd Terminaler. Finns det något intresse att köpa denna typ av terminal? Den kan naturligtvis sälja med enbart fästet eller med "vanliga" polskruvar (som på bild) men även med guldplätterat. Jag har kontakt med ett företag som kan ta fram dem och jag kan gärna förmedla dem till självkostnad. Svara med ert intresse. Detta är ockå en mini marknadsundersökning.
Hälsn
Thokos
-
henrik.sch
- (50+ posts)

Re: Terminaler
Hej igen
Var finns det bilder sa du??
Har valt att använda LS-terminaler från Kjell&CO, skulle dock inte ha något emot att finna en syggare och mer reversibel lösning, dock med användbarhet som främsta ambition.
mvh
Henrik
Var finns det bilder sa du??
Har valt att använda LS-terminaler från Kjell&CO, skulle dock inte ha något emot att finna en syggare och mer reversibel lösning, dock med användbarhet som främsta ambition.
mvh
Henrik
Sök längre ned på DIY tråden "Terminaler"
MVH Thore K
MVH Thore K
Jag kan direkt säga att jag behöver terminaler till tre par högtalare! Har du något ungefärligt pris på dom?
/robban
/robban
OA-5 Typ2 Jakaranda
OD-11.3 Jakaranda
OA-12.3 Jakaranda
OA-51 svart ask (lätt DIY med T11-disk+filtermod)
.....................................................
Ino Audio piP
Sonab R4000
Sonab R2000
Linn Classik Music
OD-11.3 Jakaranda
OA-12.3 Jakaranda
OA-51 svart ask (lätt DIY med T11-disk+filtermod)
.....................................................
Ino Audio piP
Sonab R4000
Sonab R2000
Linn Classik Music
Hejsanrobban61 wrote:Jag kan direkt säga att jag behöver terminaler till tre par högtalare! Har du något ungefärligt pris på dom?
/robban
Sitter precis och har beställt Vifa D25AG-35-06 till mina OA50 1 ½, kastar med terminaler till mina 50 och 12 när jag ändå är i shoppingtagen.
Undrar om inte ANP 9 Gulpläterad (30 :-/st) fungerar utan att behöva borra/såga i lådan, beställer även ett par ANP 5 Gulpläterad (28:-/st) för att se vilken som fungerar bäst när de anländer till bostad, det är HiFi kit jag besställer ifrån btw.
Jag återkommer när jag vet mer om vilken som fungerar bäst på resp. modell.
Nilsen
"...det är aldrig försent att ge upp...."
OA50.2½
OA14.1½
OA12.2
NAD C320BEE, Yamaha mm mm
OA50.2½
OA14.1½
OA12.2
ANP 9 tillsammans med två vinklar från Classe http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=20673355 gör ingen åverkan utom två små skruvhål.Nilsen wrote:Hejsanrobban61 wrote:Jag kan direkt säga att jag behöver terminaler till tre par högtalare! Har du något ungefärligt pris på dom?
/robban
Sitter precis och har beställt Vifa D25AG-35-06 till mina OA50 1 ½, kastar med terminaler till mina 50 och 12 när jag ändå är i shoppingtagen.
Undrar om inte ANP 9 Gulpläterad (30 :-/st) fungerar utan att behöva borra/såga i lådan, beställer även ett par ANP 5 Gulpläterad (28:-/st) för att se vilken som fungerar bäst när de anländer till bostad, det är HiFi kit jag besställer ifrån btw.
Nilsen
Biltema har även bra terminaler till bra pris för lite annat montage http://www.biltema.se/products/product. ... emId=81749
/staffan
Hejsan
Tack för tipset på vinklarna, hade tånkt mig en annan lösning men det blev ANP9 och classe, så nu kan jag köra med mina Ixoskablage.
Som väntat så gjorde högtalarkablarna +/- 0 men signalkablaget gjorde underverk, bytte allt när jag ändå var i tagen, internt fick det bli 2,5 mm från classe.
12:orna klara, 50:orna väntar nu på att få nya diskanter, terminaler och kablage, fixar nog även filter när jag håller på.
Simma lugnt.
Nilsen
Tack för tipset på vinklarna, hade tånkt mig en annan lösning men det blev ANP9 och classe, så nu kan jag köra med mina Ixoskablage.
Som väntat så gjorde högtalarkablarna +/- 0 men signalkablaget gjorde underverk, bytte allt när jag ändå var i tagen, internt fick det bli 2,5 mm från classe.
12:orna klara, 50:orna väntar nu på att få nya diskanter, terminaler och kablage, fixar nog även filter när jag håller på.
Simma lugnt.
Nilsen
staffanw wrote:ANP 9 tillsammans med två vinklar från Classe http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=20673355 gör ingen åverkan utom två små skruvhål.Nilsen wrote:Hejsanrobban61 wrote:Jag kan direkt säga att jag behöver terminaler till tre par högtalare! Har du något ungefärligt pris på dom?
/robban
Nilsen
Biltema har även bra terminaler till bra pris för lite annat montage http://www.biltema.se/products/product. ... emId=81749
/staffan
OA50.2½
OA14.1½
OA12.2
OA50.2½
OA14.1½
OA12.2
Hej!
Här e min variant på mina 14 och 12:or.
Mvh
//CCL
Mvh
//CCL
Mina grejor
Stereo:
OA14.3,Satori, CT62,vita
Pioneer SX 838 receiver
Pioneer SL 2000
OA12.3 + inre tratt, CT62, svarta (surr)
OA 52.3 Lyxfilter, svarta
QLN Signature, vita
Torpet:
OD11.3 + inre tratt, CT62, vita
Stereo:
OA14.3,Satori, CT62,vita
Pioneer SX 838 receiver
Pioneer SL 2000
OA12.3 + inre tratt, CT62, svarta (surr)
OA 52.3 Lyxfilter, svarta
QLN Signature, vita
Torpet:
OD11.3 + inre tratt, CT62, vita
Stiligt!CCL wrote:Hej!
Mvh
//CCL
Nilsen
OA50.2½
OA14.1½
OA12.2
OA50.2½
OA14.1½
OA12.2
- data_foggen
- (75+ posts)

Eller så här: Med lite Fimo....
//H
//H
Ett par trasiga od-11 snik lever igen och oa6-IIa lever snart igen mha CarlssonPlanet och carlssonkult.se.