Då SSC inte verkar tycka det är intressant att vidarutveckla det som Stig själv såg som sin stora sista uppgift - Trevägaren - så får det ske på privat initiativ. I o f s sponsrat av statsmakterna i form av studiebidrag. En kontinuerlig och stordådig inkomst. Här sker utvecklingen till att börja med med den enklaste modellen som faktiskt är en tvåvägare. Mest för att bedöma hur intressant konceptet är och vilka tekniska hinder man kan stöta på framöver innan man går på de tyngre modellerna. I helgen så skedde det en provlyssning av dom med ett aktivt filter och resultatet var allt annat än avskräckande. Inofficiella rykten säger att någon som har lyssnat på Stigs prototyper av trevägaren faktiskt tyckte att dessa tvåvägare lät bättre!
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=22080
Normalt sett så kommenterar jag inte de byggen jag har något finger med i leken men nu är dessa ju Stigs (och Eriks) och jag har bara kommit med synpunkter under resans gång så då kan jag tänka mig att lägga en liten kommentar. Klangmässigt så kräver de ytterligare tweakande för att bli klockrena men ljudbilden!

Vee-Eight, Undertecknad samt byggherren - Erik_J

Vänster högtalare i stridbart skick.

Stefan (avr7000) sitter och mekar med digitalfiltret och lyssnar.
Trevägaren kommer att demas på hififorums DIY-träff den 19/4 i Gbg.