Hej,
Håller på att renovera ett par OA51 och tänkte byta dom sladdriga och skadade förhöjingsringarna mot egentillverkade i MDF. MDF finns dock enbart i 16mm tjocklek och jag tänkte inte på att ta bort 1mm innan jag fräste ur cirkelformen. Någon som kan tipsa om hur man gör för att få bort den extra millimetern? Alternativt kan säga att tjockleken inte har så stor betydelse (eller att det tom låter bättre med 16 istället för 15)...
-h
OA51 förhöjningsring. 16mm istället för 15-ok?
Re: OA51 förhöjningsring. 16mm istället för 15-ok?
Jag gav upp och gjorde om allt ifrån början (med en mdf planhyvlad ifrån 16 till 15mm). Kändes ändå enklare än att försöka plana av dom färdiga ringarna.
-h
-h
-
Martin Dellstig
- Co-Editor

Re: OA51 förhöjningsring. 16mm istället för 15-ok?
Hej!
Jag tror du gjorde rätt i att göra från början.
Sannolikt hade du börjat reta dig på det efter ett tag om du inte hade gjort det.
Det är precis som ett lite dåligt spacklat tak, ingen ser det vanligtvis men man själv ser det varje dag tills man gör om alltihop.
Med vänlig hälsning
Martin
Jag tror du gjorde rätt i att göra från början.
Sannolikt hade du börjat reta dig på det efter ett tag om du inte hade gjort det.
Det är precis som ett lite dåligt spacklat tak, ingen ser det vanligtvis men man själv ser det varje dag tills man gör om alltihop.
Med vänlig hälsning
Martin
Jag vet inte, vet du?