Jag håller på att montera SD-kuddar på mina OA50.
Det jag har är en sats som är anpassad för OA58 = 2 små bruna + 2 stora gröna.
Viktfördelningen är ju ganska lika så det bör funka, frågan är bara vilken kudde som skall sitta var + hur stora hålen ska vara?
Montera SD-kuddar på OA50?
Montera SD-kuddar på OA50?
Svarv: Thorens TD-165
För: Edison passiv prototyp
Slut: Andersson PE265
Re: Montera SD-kuddar på OA50?
Fördela dom efter vikten i respektive hörn av lådan. Störst kudde = tyngsta hörnet osv. Så gjorde i alla fall jag, på John Larsens rekommendation.
På mina OA58.2 skall dom två stora gröna placeras på baksidan (den mot bakväggen). Dom två små bruna på sidan mot lyssningsrummet. Allt enl. medföljande bruksanvisning. Bör vara samma med OA50.
//Hasse
//Hasse
OA58.2
Jag tror inte riktigt att det är samma, läser man monteringsanvisningen av SD-kuddar på OA50 så ska en brun monteras i hörnet rakt under elementen, en liten grön i hörnet mot lyssn.platsen(alltså diagonalt mot den bruna) + de två stora gröna i resterande hörn. Lådan e ju lägre och större "bas", kanske e därför, mina funderingar kvarstår alltså.
Svarv: Thorens TD-165
De gröna kuddarna är dessutom olika stora där den största skall placeras vid hörnet närmast under baselemenetet. De bruna är likadana.haec wrote:På mina OA58.2 skall dom två stora gröna placeras på baksidan (den mot bakväggen). Dom två små bruna på sidan mot lyssningsrummet. Allt enl. medföljande bruksanvisning. Bör vara samma med OA50.
//Hasse
//MN