super t-amp

Om du har frågor eller vill prata om HiFi som inte är Carlsson eller Sonab, posta här. Detta inkluderar även hemmabio m.m.
If you have questions or want to talk about other HiFi, not related to Carlsson, post here.
Post Reply
templar
(75+ posts)
(75+ posts)

super t-amp

Post by templar »

Hej på er,, fick syn super t-amp på nätet.
Har inte hört talas om denna innan.
Är det någon här som har erfarenhet av super t-ampen(alltså någon som lyssnat/äger en super t-amp) som kan berätta lite om den.

Idag har jag en denon pma-707.Tror den ger 20w,så säger iallafall IÖ.
<http://www.sonicdesign.se/oeint15.html>
Jag har funderat på en Nad 320-352 för att inte ljudet skall falla platt när jag drar på.

Vad tror ni om en super t-amp istället?
Billigare än en Nad är den iallafall.
Men är den sämre?, likvärdig ,bättre ,kass??
Jag vet att det är en otydlig fråga eftersom det finns många parametrar som kan jämföras,(en förstärkare kan ju va bra på vissa saker,mindre bra på andra osv)men iallafall.

Jag kanske byter ner mig vad jag än väljer, kan nån ge mig tips ?!
Ja just de , högtalarna är oa14.3y
mvh Simon
Last edited by templar on Mon 19 Mar 2007, 20:03, edited 1 time in total.
oa-5.2(ren 9710,nytt kablage,terminaler)
oa-14(ren enl cp)
OlleE
(1+ posts)
(1+ posts)

Post by OlleE »

Det finns en tidigare tråd om T-amp, den billigare varianten i plastlåda.

Board Index -> Övrigt / Other -> T-amp

Jag spelar fortfarande med stor behållning stundtals på OA-116 med T-amp.
Tre Rosor
(50+ posts)
(50+ posts)

Njae.

Post by Tre Rosor »

Inget jag har erfarenhet av. Men fördomsfull som man är så blir man misstänksam när något så billigt och litet hyllas till skyarna. Finns en del att läsa på nätet som t.ex.

http://www.bildochljud.se/smaatt-otroli ... 50724.html

Låter m.a.o. som om det inget är för dig vid högre ljudstyrka, men annars kanske?
En kommentar i det senaste numret av en känd svensk HiFi tidning omnämndes den som att den gav "ett hyggligt budgetljud".
Själv skulle jag nog köpa något beprövat på begagnatmarknaden i ditt fall. Det går att göra fynd emellanåt, i synnerhet om man inte håller sig till de mer eftertraktade märkesobjekten. Fodrar i.o.f.s kunskap om ämnet.
Tre Rosor
(50+ posts)
(50+ posts)

Post by Tre Rosor »

Visst ja.
var det inte dig jag hade kontakt med och erbjöd mig att då köpa din Denon? Du skulle återkomma med info om ljudet var så fantastiskt. stämde det, en mindre recension vore därför kul. Men det är klart skall du nu byta, så brer du väl på? Själv har jag kanske en förstärkare på gång, av den nyare sorten med superbred frekvensomfång.
templar
(75+ posts)
(75+ posts)

Post by templar »

Tack för era svar.

Tre Rosor:
Jag vet inte riktigt vad jag skall säga om Denonen, tycker att jag har fint ljud på moderata nivåer.

Ljudet blir dock hårt om man vrider upp lite.
Istället för att bli stort blir det liksom ,,ansträngt.
Fina inspelningar med volymen på tre(spelar aldrig över tre på volymratten, vilket inte förklarar ett dyft hur starkt det är ,,jag vet) är riktigt njutbart.

Jag har heller inget bra att referera till, då den senaste hifianläggningen jag lyssnade på var för 11 år sen på Rodin hifi i Kungshamn, ett par thiel drivet av nåt rotelsteg om jag inte minns fel.
Då tyckte jag att det lät skitbra.Det jag hade lyssnat på innan det, var min hitachi banspelare från -85.

Hade vart kul om man hade ett gäng förstärkare(till att börja med) för att lyssna och jämföra.Då kunde man bilda sig en uppfattning om hur denonen lät jämfört med de andra, alltså nån sorts referens

Det jag tror att jag är ute efter är ett ljud som inte ändrar karaktär när man vrider på volymratten.

Som det är nu ändrar ljudet karaktär när volymen ökar över en viss gräns.
Under den gränsen tycker jag att det låter riktigt bra och njutbart.

vh Simon
oa-5.2(ren 9710,nytt kablage,terminaler)
oa-14(ren enl cp)
Post Reply