Kan dock i bland lämna svarta ränder i parketten precis som vissa skor
Det är väl bara om man ska rulla omkring med högtalaren.
Mina högtalare står permanent installerade typ om det hade det varit
sd-fötter men till en betydligt mindre kostnad än dessa.
Problematiken med svarta ränder skall inte överdrivas heller, det är bara bra om man är medveten om den.
Frågan brukar komma idagen vid dammsugning om man inte tänker sig för. Se till att hjulen står åt rätt håll innan du börjar rulla högtalaren bara så det inte blir släpmärken.
Skulle det ändå bli märken brukar de gå ganska lätt att få bort med ett suddegummi.
Delar av familjen tycker dammsugning behövs i alla fall. Själv är jag av uppfattningen att om man spelar tillräckligt högt blåser dammet in i hörnen. Får man in tillräckligt med damm kanske det kan funka som absorbent...
Jag har fått kontakt med tillverkaren av länkhjulen, Kenricks i UK.
De tillverkar fortfarande dessa länkhjul men för nuvarande finns de endast i grått dvs grå länkhjul och grå gummibana. De har också en variant med svart länkhjul dock är gummibanan även här grå.
De har ingen återförsäljare i Sverige, men i Norge och Danmark.
Jag kommer att få adress till den danska efter det att Kenricks kontaktat dem för att höra om de kan tänkas att de är intresserade att ta hem produkten.
Jag återkommer med aktuell information så snart jag har fått den från Kenricks.
Det bör ju finnas ett antal OA-116 och OA-2212 med behov av nya hjul, så den danska återförsäljaren skulle kunna lägga upp ett lager på No. 46 Shepherd Minicastor som är den rätta beteckningen på hjulen.
Jag har fått kontakt med tillverkaren av länkhjulen, Kenricks i UK.
De tillverkar fortfarande dessa länkhjul men för nuvarande finns de endast i grått dvs grå länkhjul och grå gummibana. De har också en variant med svart länkhjul dock är gummibanan även här grå.
De har ingen återförsäljare i Sverige, men i Norge och Danmark.
Jag kommer att få adress till den danska efter det att Kenricks kontaktat dem för att höra om de kan tänkas att de är intresserade att ta hem produkten.
Jag återkommer med aktuell information så snart jag har fått den från Kenricks.
Det bör ju finnas ett antal OA-116 och OA-2212 med behov av nya hjul, så den danska återförsäljaren skulle kunna lägga upp ett lager på No. 46 Shepherd Minicastor som är den rätta beteckningen på hjulen.
TACK RiB! Har inte varit inne på ett tag å så kommer du med så goda nyheter. Låter fantastiskt. Kan man inte skicka efter direkt från England lika bra. Kan väl knappast vara så mycket krångligare/dyrare? Hur som helst väntar jag med spänning på ditt nästa inlägg. Själv har jag svarta högtalare så det blir nog dom svart/gråa hjulen....