templar wrote:Testade också.
Inget dramatiskt händer väl, men en tydlig höjning av ljudet vid 40 , 60 , 80 , 100 , 120 hz.
Är detta normalt att höjningen kommer vid så jämna intervall?
Simon
Det låter ju skumt. Störs du av det i musik? Kul att det är så jämna intervall!
Wow, sinussvepet bekräftar problemet som jag har i rummet! Vid 100hz händer det dramatiska saker! Hela rummet kommer i toksväng vid dom frekvenserna Shocked När högtalarna dras ut från väggen så minskar det betydligt, men en klar höjning finns ändå!
Jag har samma problem, nästan, lite smått till och från på flera ställen upp till 120 Hz. Men framförallt så har jag en ton runt ca 60 Hz som ligger kvar i rummet, det är hemskt och det verkar som om den inte går att få bort utan att göra om rummet, flytta nån vägg.
Men jag lyckades att beställa fyra st CT62 av en som hittat och beställde utomlands. Tanken var att uppgradera 12:orna, när jag läst på lite ser jag att dom har 16ohm, nu har jag två alternativ. Uppgradera OD11 och få två över eller att leta reda på fyra stycken till för att lyfta mina Oa14.
Du kan ju även köra 12orna med en 8 ohm diskant på varje. OA11,12 och 14 har samma filter, så man kan göra lite som man vill. Om du slänger på en per OD11 också så kan du ju göra en riktigt rättvis lyssningsjämförelse med samma elementuppsättning.
Mina OA12 kommer nog bli nån sorts OA11.