Har det inte spårat ur en aning?
- Stefan Björklund
- (1235+ posts)

Jo visst, jag skulle kunna fixa ett PayPal avtal också, så ni direkt kunde schyffa in pengar till vårt bankkonto över internet.
Eller så skulle jag kunna skriva ett eget shop med våra produkter, t.ex lim, men då har vi återigen tids problemet. Och administrationen! Hålla på att skicka produkter hit och dit, nej tack, jag ångrar mig.
Eller så skulle jag kunna skriva ett eget shop med våra produkter, t.ex lim, men då har vi återigen tids problemet. Och administrationen! Hålla på att skicka produkter hit och dit, nej tack, jag ångrar mig.
Jonathan - Webmaster
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
-
mattepatte
- (200+ posts)

Hej Jonathan
Okej jag förstår att en del tycker det är lite irriterande med muggar och t-shirts men vaddå. Varför ska det vara så seriöst ?
Jag tycker det är helt ok. 8)
Stig Carlsson har nog inget emot det i sin himmel, så länge det inte är bleckburkar till högtalare som säljs med han namn.
Tack för ditt fina arbete med sajten Jonathan.
Okej jag förstår att en del tycker det är lite irriterande med muggar och t-shirts men vaddå. Varför ska det vara så seriöst ?
Jag tycker det är helt ok. 8)
Stig Carlsson har nog inget emot det i sin himmel, så länge det inte är bleckburkar till högtalare som säljs med han namn.
Tack för ditt fina arbete med sajten Jonathan.
Ja, varför?
Håller med matte-patte. Varför måste det vara så seriöst?
Själv tycker jag om Carlssonhögtalarna, men det innebär inte att jag ber aftonbön till S:t Stig varje kväll.
Att visa överdriven vördnad och tala om att det är oseriöst, att det är att smutsa Stigs minne med muggar och T-shirts tycker jag är det verkliga tecknet på en litet märklig inställning till hela fenomenet. Kom igen, mannen var högtalarkonstruktör, inte Jesus återfödd
!
Dessutom kan man ju faktiskt låta bli att gå in på länkar man inte är intresserad av!
Däremot håller jag med om att man visst kunde tänka sej nån slags avgift för att finansiera Carlssonplanet om det behövs - hellre pengar direkt till behövande ändamål.
Som sagt, tack Jonathan för det fina arbetet med sajten!!
Hils. Svante
Själv tycker jag om Carlssonhögtalarna, men det innebär inte att jag ber aftonbön till S:t Stig varje kväll.
Att visa överdriven vördnad och tala om att det är oseriöst, att det är att smutsa Stigs minne med muggar och T-shirts tycker jag är det verkliga tecknet på en litet märklig inställning till hela fenomenet. Kom igen, mannen var högtalarkonstruktör, inte Jesus återfödd
Dessutom kan man ju faktiskt låta bli att gå in på länkar man inte är intresserad av!
Däremot håller jag med om att man visst kunde tänka sej nån slags avgift för att finansiera Carlssonplanet om det behövs - hellre pengar direkt till behövande ändamål.
Som sagt, tack Jonathan för det fina arbetet med sajten!!
Hils. Svante
-
12björn
- Internationalization Team

Det är så lätt att glömma allt arbete Jonathan lägger ner på så att vi får möjligheter att förkovra oss i allt som har med Carlssonhögtalare att göra.mattepatte wrote:Tack för ditt fina arbete med sajten Jonathan.
... och som också gör att vi kan vara kritiska det han gör.
Personligen tycker jag dock att shopen är ett stolpskott.
Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
Jag håller med massan i denna fråga. Jag betalar hellre en slant för att hålla sajten vid liv.
Till 12björn kan jag meddela att väntan på nya diskanter till OA12 är väl värd varenda slant och stund.
Från att ha haft en riktigt bra högtalare tidigare, fick jag en fantastisk högtalare som slår allt i förhållande till sin kostnad.
En bieffekt var att det kändes som om högtalarna spelade lägre efter moddningen, men det som var borta och gav illusionen av en lägre volym var att distortionen blivit avsevärt lägre, högtalarna klarar numera ännu högre volym istället.
)

Mvh Pontus
Till 12björn kan jag meddela att väntan på nya diskanter till OA12 är väl värd varenda slant och stund.
Från att ha haft en riktigt bra högtalare tidigare, fick jag en fantastisk högtalare som slår allt i förhållande till sin kostnad.
En bieffekt var att det kändes som om högtalarna spelade lägre efter moddningen, men det som var borta och gav illusionen av en lägre volym var att distortionen blivit avsevärt lägre, högtalarna klarar numera ännu högre volym istället.
Mvh Pontus
Redaktör Carlsson Illuminati
Moderator för Audiogrupp Väst på hififorum
Carlsson Illuminati
Resistance is futile...
Quad Cdp
Engelholm Audio Delo
Quad 909
Hypex 400 diy
Carlsson OA52.3
Carlsson OA50.3
Carlsson OA51.LE (Larsen Eriksson)
Diy OB51
Moderator för Audiogrupp Väst på hififorum
Carlsson Illuminati
Resistance is futile...
Quad Cdp
Engelholm Audio Delo
Quad 909
Hypex 400 diy
Carlsson OA52.3
Carlsson OA50.3
Carlsson OA51.LE (Larsen Eriksson)
Diy OB51
Jonathan, du gör ett hyvens jobb med forumet och sajten. Du är min idol! 8)
Pryttlar eller ej, så är jag ruskigt intresserad av ett sällskap i föreningsform.
Pryttlar eller ej, så är jag ruskigt intresserad av ett sällskap i föreningsform.
- Carlsson Illuminati -
Maior e longinquo reverentia.
Admin http://www.Faktiskt.se
Maior e longinquo reverentia.
Admin http://www.Faktiskt.se
-
12björn
- Internationalization Team

Min erfarenhet är att när distortionen blir lägre är den första upplevelsen av detta att ljudvolymen också känns lägre. Förmodligen har det med vår hörsel att göra. Enkelt förklarat: vid höga ljudvolymer skyddas hörseln genom att benen som leder ljudvågorna från trummhinnan "förvränger" impulserna så att de blir mindre skadliga.tux wrote:En bieffekt var att det kändes som om högtalarna spelade lägre efter moddningen, men det som var borta och gav illusionen av en lägre volym var att distortionen blivit avsevärt lägre, högtalarna klarar numera ännu högre volym istället.)
Mvh Pontus
Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...