Har det inte spårat ur en aning?

Här sparas riktigt gamla och inaktuella inlägg som endast bevaras ur "historiesyfte". Observera att inlägg i denna kategori inte dyker upp i sökfunktionen.
Here we archive really old posts - they are only stored for historical purposes. Please note that posts in this category will not show up while searching.
Rishna
(75+ posts)
(75+ posts)
Posts: 82
Joined: Wed 25 Dec 2002, 16:49

Har det inte spårat ur en aning?

Post by Rishna »

Det här med tröjor, muggar mm. Är det inte till att ta i? Inte är det väl meningen att Carlssonplanet ska bli ett försäljningsföretag av saker och ting som inte har ett dyft med Carlssonhögtalare att göra, ej heller med Stig Carlssons goda minne och den respekt det förtjänar.

Jag har lyssnat på Stigs högtalare i mer än tio år, min unga ålder till trots, och blir besviken när hans goda namn används i kommersiellt prylförsäljningssyfte.

Inte heller kan jag tro att det är fullt så kostsamt att bedriva en sajt som denna med tanke på de sponsorer som poppar upp och de reparationer (med ensamrätt på diverse kantringar) red. utför.

Det har spårat ur helt enkelt. Det är inte längre en sajt som hjälper Carlssonentusiaster som det har varit från början. Nu liknar det mer ett vinstdrivande företag.

OBS! De som väljer att införskaffa tröjor, muggar, kepsar mm. är inte på något vis korkade eller oseriösa på något vis. Allt är upp till var och en. Jag däremot, har nu fått nog av kommersialiseringen av Stig Carlsson.

Tackar för mig.

/Rishna alias Fredrik i Halmstad
User avatar
Vee-Eight
(125+ posts)
(125+ posts)
Posts: 134
Joined: Mon 16 Dec 2002, 21:17
Location: Trollhättan
Contact:

Post by Vee-Eight »

Jag är mycket för spex och galna upptåg, men detta med försäljning av kepsar och muggar känns lite oseriöst. Inte bara till Stig Carlssons minne, utan också till oss andra som tar denna hobby seriöst. Jag vill inte att Carlsson skall förknippas med "ser du detta, så har kärringen ramlat av"-tröjor, fanatisk är jag inte. :?

Hänger det på att det kostar att driva sajten och forumet så vill jag hellre se en förening eller sällskap med medlemsavgift som finansierar detta. Jag är kanske hård med kritiken, men som gammal föreningsråtta så får jag ilningar i ryggraden.

Vad tycker ni andra?
- Carlsson Illuminati -
Maior e longinquo reverentia.
Admin http://www.Faktiskt.se
lennart
(125+ posts)
(125+ posts)
Posts: 140
Joined: Mon 16 Dec 2002, 22:14
Location: Stockholm

Post by lennart »

När jag såg att man börjat sälja muggar och kepsar etc. med Carlssons namn så tyckte jag att det gått åt fel håll. Dessa prylar har ju inte ett dugg med SC och hans verk att göra. Det verkar lite "billigt" och smått skymfande att sälja dessa saker i hans namn eller med hans namn.

När jag först såg att man öppnat en shop så trodde jag att man börjat sälja div. småsaker och tillbehör som är bra att ha vid renoveringar etc. T ex. bra lim, kontakter och sånt som visat sig passa bra. Men ack så fel jag hade...
Allt som inte låter bra låter dåligt...
CCL
(150+ posts)
(150+ posts)
Posts: 186
Joined: Wed 18 Dec 2002, 23:32
Location: Bromma

Post by CCL »

Jag håller med. Det känns lite olustigt och är inte det sätt jag skulle vilja hedra Stig Carlssons minne. Har det med finansiering och göra tror jag också det är en bättre idé att bilda ett Carlssonsällskap med medlemsavgifter och en enkel ekonomisk redovisning. Nä, tänk om !

Det tycker jag.

CCL
Mina grejor
Stereo:
OA14.3,Satori, CT62,vita
Pioneer SX 838 receiver
Pioneer SL 2000

OA12.3 + inre tratt, CT62, svarta (surr)
OA 52.3 Lyxfilter, svarta
QLN Signature, vita

Torpet:
OD11.3 + inre tratt, CT62, vita
UnholyRishna
(15+ posts)
(15+ posts)
Posts: 18
Joined: Wed 15 Jan 2003, 21:44

Post by UnholyRishna »

Hmmm..
Jag håller definitivt med om kritiken.. Detta är inte passande.... Att lyssna på carlssonhögtalare är för mig okej. Men att göra det till en livsstil med kläder och liknande..... Löjligt!!!!! :evil:
Har fortfarande inte hört något bättre !! :-)
User avatar
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)
Posts: 1377
Joined: Tue 17 Dec 2002, 18:06
Location: Trollhättan

Post by Stefan Björklund »

Håller med om kritiken...

Skickar hellre pengar direkt, via t ex ett carlssonsällskap, än att köpa en fånig T-shirt för 150 kr + frakt bara för att ni skall få 16 kr eller vad det var...

Mvh

/Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader

Spelar på Larsen och Carlsson
12björn
Internationalization Team
Internationalization Team
Posts: 894
Joined: Tue 31 Dec 2002, 15:42
Location: Skarpnäck/Stockholm

Post by 12björn »

avr7000 wrote:Skickar hellre pengar direkt, via t ex ett carlssonsällskap, än att köpa en fånig T-shirt för 150 kr + frakt bara för att ni skall få 16 kr eller vad det var...

Man kan inte göra annat än instämma.

Undertecknad brukar reta sig på att han får betala extra för att få en stor blaffa med t ex en Nikelogga på sina kläder, när andra, mycket mer välbetalda, får betalt för att ha en relativt diskret logga på sina kläder.

Ska jag gå omkring med "märkeskläder" som en annan sandwichman vill jag ha betalt! :wink:

Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
kncarlsen
(20+ posts)
(20+ posts)
Posts: 21
Joined: Sun 15 Dec 2002, 20:12
Location: Norge

Enig med de foregående

Post by kncarlsen »

La oss få beholde denne siden som en ren Carlsson-side uten slike gimmicks. Som registrert medlem betaler jeg heller en årsavgift for å ha tilgang til siden. Krus og trøyer kjøper jeg frie for reklame; som en her sa: "Skal jeg gå med det på brystet vil jeg ha betalt".
/Knut  
Mine Carlssonhøytalere: OA 116 og OA 14
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Post by Jonathan »

[Detta inlägg är censurat av diktatorn själv]
Last edited by Jonathan on Mon 28 Apr 2003, 19:31, edited 1 time in total.
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Post by Jonathan »

Okej, tar tillbaka lite av det där.
Jag har alltid varit dålig på att ta kritik, speciellt konstruktiv :P

Jag kände bara lite desperathet över att en grej jag spenderat en hel del tid på, men strunt samma.

Shoppen får ligge uppe, med bara den länk som finns i mitt "viktiga meddelande".

Resten ryker, ok?

Sen får ni hemskt gärna skriva in bra förslag om hur vi ska tjäna pengar istället, i Sajten- forumet
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests