Ljudförbättringen kommer med vilken alkohol som helst - nöjet är helt beroende på smaks.b wrote:Det borde funka lika bra med en Talisker 8)
/s.b
I alla fall är det så i de tester jag gjort
/ B
Då är frågan: Låter ett par OA-12 lika bra som ett par OA-58 med väl valt mängd alkohol i kroppen och hur mycket behöver man? Låter det bättre med cognac än med whisky? Eller låter nån annan dryck bättre?Bill50x wrote:Ljudförbättringen kommer med vilken alkohol som helst - nöjet är helt beroende på smaks.b wrote:Det borde funka lika bra med en Talisker 8)
/s.b
I alla fall är det så i de tester jag gjort![]()
/ B
Nej, exakt så fast tvärtom...12björn wrote:... men är det ändå inte så att om man lyssnar mycket så lönar det sig, självfallet ser jag det hela enbart från en audiofilosofsynpunkt, att köpa en dyrare kabel?![]()
Jag avslutar meningen åt dig:Martin Dellstig wrote: En audiofilosof borde väl alltså aldrig vara nykter...
( Spritdrycker bör i sann OrthoAlkoholistisk anda intagas i volymer om 6,5 cl....! )Bill50x wrote: ...men det är kanske billigare att ta sig en 6:a Laphroaig varje gång inför en seriös lyssning än att uppgradera sina högtalare? Kanske roligare också?
/ B

Om någon nu till äventyrs skulle vilja fläta sig en kabel för att uppnå några bra egenskaper då vill jag rekommendera en total resistans T/R i den färdiga kabeln om 0.5 ohm. Det kommer att göra att basen hos en OA-5:a kommer att bli starkare än tidigare.Ingvar Öhman i en tråd på Faktiskt.se wrote: ....Carlssonhögtalare är det också. Stig använde 0,5 ohm resistivt i alla lab-sammanhang i serie med högtalaren för att täcka in en rimlig serieimpedans från förstärkare och kabel.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest