Hmm... Draken, är du säker på att det inte är CD-spelarna du karakteriserar, snarare än ljudet "rör/Carlsson" ?
Använder själv iofs lite dyrare Signalkälla BremenDac och Pioneer 668.
Har inte upplevt några som helst problem med hårdhet eller dålig bas i kombination OA-2212 och Edison, jag gillar dessutom att spela riktigt högt.
Ok kopplar jag in Nad 208 så visst tusan gräver den djupare, men tonalt föredrar jag att lyssna (njuta) av rören.
Rekommenderar nya DVD-spelaren DV-585 från Pioneer, som ett klart budgetalternativ, låter kanon.
Mvh
rör förstärkare
Självklart kan det vara så som du antyder!
Men, när jag böt till Morello högtalarna och hade samma cd spelare (H-K av nämnd modell) så blev skillnaden ENORMT mycket bättre. Bättre i allt (tycker jag och alla som varit här och lyssnat både då och nu)!
Det jag bara ville ha framfört var, att jag tycker/tyckte att cd-spelaren är ”ganska” bra och dessutom mycket bra, om man får tag på en för en eller två tusingar på begg. marknaden.
Ungefär så, var det jag ville få fram, inget annat
?
Men, när jag böt till Morello högtalarna och hade samma cd spelare (H-K av nämnd modell) så blev skillnaden ENORMT mycket bättre. Bättre i allt (tycker jag och alla som varit här och lyssnat både då och nu)!
Det jag bara ville ha framfört var, att jag tycker/tyckte att cd-spelaren är ”ganska” bra och dessutom mycket bra, om man får tag på en för en eller två tusingar på begg. marknaden.
Ungefär så, var det jag ville få fram, inget annat
-
Danne
- (245+ posts)

Satsa på en Audion Silver Night, beg.Livet wrote:men siktar nog på en edison
En sa va nöjd!
OA 52.3 -- 12 OD 11.2
Audion Audion
Sentec sc9
Rega p2, Rb250, Ortofon mc15 super mk2, Clearaudio Smart phono.
Cyrus Discmaster+Dacmaster
OA 52.3 -- 12 OD 11.2
Audion Audion
Sentec sc9
Rega p2, Rb250, Ortofon mc15 super mk2, Clearaudio Smart phono.
Cyrus Discmaster+Dacmaster