Världens första Carlsson OA-3500+

Öppen kategori för diskussion av i princip vad som helst, så länge den håller sig till reglerna.
Open discussion about almost anything, as long as it stays within the rules.
Post Reply
-distortion-
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 535
Joined: Thu 30 Sep 2004, 12:01
Location: Falun

Världens första Carlsson OA-3500+

Post by -distortion- »

Image


Basfläktfläkten är strategiskt placerad för att med golvets och bakväggens hjälp förstärka basen i den nedre regionen med nån sorts rymdvinkel. Precis som det ska vara på en Carlsson så är det rikligt med dämpmaterial precis runt fläkten. Kablarna till fläktarna är självklart EKK 1,5mm.





Image


Diskantfläkten spelar rakt upp i taket för en luftigare ljudbild och med hjälp av takets och väggarnas reflexer ökar 3D känslan i ljudbilden.
Basporten är avstämd till 30Hz och ger processorn 34 grader C vilande och ca. 53 grader vid tung belastning.
piP frampå
OA14 där bak
robertzimmerman
(50+ posts)
(50+ posts)
Posts: 57
Joined: Fri 03 Dec 2004, 15:15

Post by robertzimmerman »

Det syns ju tydligt att det är en mono-konstruktion, med fläkten rakt upp och inte invinklad mot lyssnaren, det är ju bra i det här fallet, det skulle ju bli onödigt dyrt med stereo! :D
dann
(50+ posts)
(50+ posts)
Posts: 72
Joined: Fri 08 Oct 2004, 11:59

Post by dann »

jo du . jag satt ju o snackade med dig undertiden du gjorde det men han aldrig se dig få delarna... mycket najs.
stolt far till ebba 7år
- mina carlsson -
oa12.3 (nylack. , svarta , kopparfärg på emblem, nya dekaler, kabelterminaler monterade)

- fd carlsson -
oa11 (nylack. , vita , specialare av mig oa14 med endast en ct62 monterad , söker fler ct62 , nya uppmätta matchade b65 basar)
oa14 (svart fanér, omkantade basar, kabelterminaler monterade, sålda till underpris)
od11.3 (nylack. , svarta , kabelterminaler monterade , sålda till nära vän för struntsumma)
oa5k (jakaranda, fina hembyggen, ena högtalaren stulen, den andra gavs bort)
-distortion-
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 535
Joined: Thu 30 Sep 2004, 12:01
Location: Falun

Post by -distortion- »

Jafan.. det funkar över förväntan.
Det mesta går (tydligen) att fixa med en helvetes massa våld, mycket eltejp och lite EKK. :P

Tillägg:
Ja, det är en monokonstruktion. Den kommer att stå som center i mitt OA-dator Sorround Mega Disco Dunder system.
piP frampå
OA14 där bak
12björn
Internationalization Team
Internationalization Team
Posts: 894
Joined: Tue 31 Dec 2002, 15:42
Location: Skarpnäck/Stockholm

Post by 12björn »

-distortion- wrote:Det mesta går (tydligen) att fixa med en helvetes massa våld, mycket eltejp och lite EKK.
:shock: :roll: ... om du tar bort det där med eltejp och EKK så är Du i "gott sällskap" *suckar* :twisted:
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests