Nya terminaler och byte av internkablage - OA14
-
-distortion-
- (515+ posts)

Jag har tänkt och tittat och funderat på det. Det måste bli ungefär samma sak, bara det att fläta 5-6 meter EKK tar nog 578 ggr så lång tid, grovt räknat, som att tvinna. Idén är ju att kablarna ska varva varandra.. och det gör dom ju minst sagt! 8)12björn wrote:... men ska dom inte flätas????
piP frampå
OA14 där bak
OA14 där bak
Kan tro det! Vad jag och -distortion- däremot hörde skillnad på va när vi bytte från nån riktigt fånig lite spetig kabel till grövre 2,5mm högtalarkablar... det blev direkt skillnad.Billy wrote:Min kompis som är skeptisk till det mesta vad gäller kablage var här och sneglade på mina tvinnade ekk. Vi satte oss och lyssnade och hörde ingen som helst skillnad mot mina skarvade gamla lampsladdar som jag hade provisoriskt innan. Men snygga är dom!
-
12björn
- Internationalization Team

Jag försökte läsa nå't om kablar, kommer inte ihåg om det var Jenving (Supra) eller Svalander som var inblandad ...-distortion- wrote:... Idén är ju att kablarna ska varva varandra.. ...
Det jag förstod, om jag nu förstod nå't
... men som sagt jag är inte säker på att jag förstod ...
Blir inte resultatet av att man tvinnar att ledarna blir parallella mycket längre (i spiral s m s)?
För mig har kabelmystiken inte skingrats.
Björn
som snart ska ha semester och därmed ägnar sig åt flugfiskets mysterier istället
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...